Pandemia pare să fi jucat în favoarea tabletelor, o categorie problematică de produse, de regulă, care a crescut semnificativ în al doilea trimestru al anului.
În al doilea trimestru, conform Canalys, au fost vândute 37,5 milioane de tablete, ceea ce reprezintă o creștere de nu mai puțin de 26 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea este pusă pe faptul că tabletele se potrivesc muncii remote și educației de la distanță, activități la care foarte mulți au fost nevoiți să se adapteze în contextul izolării sociale.
CITEȘTE ȘI Coronavirus: Viteza internetului în România a scăzut cu 5% pe durata restricțiilor, mai lent decât media globală. Surpriză în topul țărilor cu cel mai rapid internetÎn plus, prețul mai accesibil pe segmentul de mijloc a permis, spre deosebire de PC-uri, achiziționarea mai multor tablete în aceeași familie - spun tot cei de la Canalys.
Cei mai mari 5 producători de tablete au crescut în această perioadă. Apple rămâne în continuare lider, însă cota de piață a iPad-urilor s-a redus cu 2%, în condițiile în care ceilalți producători au avut creștere și mai mari.
Apple a livrat 14,25 milioane, cu o creștere anuală de 19,8% și are acum o cotă de piață de 38%, în loc de 40% cât avea în urmă cu un an.
Pe locul 2, la mare distanță, rămâne Samsung. Coreeni au livrat 7 milioane de tablete și au înregistrat o creștere de 39.2%, ajungând la o cotă de piață de 18.7%.
Următoarele locuri sunt ocupate de Huawei, care crește cu 44,5% și ajunge să dețină 12,7% din piață, Amazon, în creștere cu 37,1% și o cotă de piață de 8,4% și Lenovo care, după ce a crescut cu 52,9%, a ajuns să dețină 7,5% din piață.