Ministrul Digitalizării discută în prezent cu oficialii Meta, TikTok și Google o extindere în afara perioadei electorale a mecanismului de raportare și eliminare mai rapidă a conținutului deepfake raportat pe site-ul Ministerului Digitalizării. „Din discuțiile informale România este în top 3 țări din Europa în materie de scheme de înșelătorii în mediul online”, a declarat ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan.
Ministrul a anunțat anterior la Profit News TV că Acordurile cu Meta, TikTok și Google, în vederea combaterii fake news, vor fi reînnoite pentru campaniile electorale care se vor desfășura cu prilejul alegerilor prezidențiale și parlamentare.
Amintim că în luna mai din acest an, înaintea alegerilor locale și europarlamentare, Ministerul Digitalizării a lansat o pagină dedicată #nofake unde cetățenii pot semnala conținutul deepfake pe care îl consideră malițios sau înșelător de pe diverse platforme de socializare și motoare de căutare, scrie Hotnews.ro. O echipă a ministerului transmite apoi prin canale dedicate către Meta, Google și TikTok, conținutul validat drept ilegal sau înșelător.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deși a fost un canal de comunicare creat în special pentru a combate dezinformările în perioada alegerilor, românii au semnalat multe scheme de înșelătorii investiționale, create cu ajutorul tehnologiei deepfake, a spus joi ministrul Digitalizării.
Acesta este motivul pentru care ministrul discută acum cu oficialii marilor platforme continuarea acestui mecanism.
- „Chiar în dimmineața aceasta am avut o întalnire tocmai pentru a avea în continuare acest mecanism. Din discuțiile informale România este în top 3 țări din Europa în materie de scheme de înșelătorii în mediul online.
- Am avut situații în care au apărut figuri publice, situații în care au apărut înalți prelați ai Bisericii care recomandau medicamente minune și imediat ce au ajuns la noi le-am transmis către platforme și au fost eliminate în cel mai scurt timp”, a declarat ministrul Bogdan Ivan.
În plus, conținutul a fost transmis și autorităților abilitate din România precum Autoritatea națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau instituțiilor de forță, în funcție de caz, a precizat ministrul.
CITEȘTE ȘI Aproape un sfert din veniturile generate de cloud AI pentru Microsoft vin de la TikTok- „Voi emite un alt ordin de ministru care va extinde aplicarea mecanismului și în afara perioadei prelectorale si electorale”, a mai declarat Ivan.
Ce au raportat românii: Aproximativ 50% sunt deepfakes despre investiții sau medicamente miraculoase (scams) menite să fraudeze populația
Tehnologia deepfake folosește inteligența artificială pentru a crea sau modifica conținut video și audio, făcându-l să pară autentic.
Aceste materiale sunt adesea folosite pentru a manipula opinia publică, a discredita personalități politice sau a influența procesele electorale.
La data de 13 iunie, Ministerul a prezentat o situație legată de sesizările făcute de români, astfel:
CITEȘTE ȘI Meta va plăti 1,4 miliarde de dolari pentru închiderea unei investigații în SUA- 1585 raportări primite pe platforma MCID
- 687 nu fac obiectul campaniei – nu sunt deepfakes, nu au legătură cu alegerile, nu sunt din România, sunt linkuri la profiluri private, sau au fost deja soluționate de către platforme prin uneltele lor
Dintre cele 898 care fac obiectul campaniei:
- aproximativ 50% din solicitări sunt deepfakes despre investiții sau medicamente miraculoase (scams) menite să fraudeze populația. Marile platforme au confirmat că România prezintă un caz aparte, cu foarte multe instanțe de tentativă de fraudare. MCID le va analiza împreună cu instituțiile cu competențe în domeniu
- 439 au fost transmise către platforme prin canale variate. Procedura de lucru cu marile platforme este în revizuită constant, bazat pe tipul de reclamații pe care le primește MCID
- 257 au fost soluționate, eliminând astfel peste 5000 de materiale audio/video care puneau în pericol integritatea alegerilor