Microsoft a început să discute cu agențiile de publicitate cum intenționează să câștige bani din motorul său de căutare Bing reînnoit, alimentat de inteligență artificială generativă, în timp ce compania de tehnologie încearcă să lupte cu dominația Google, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Într-o întâlnire cu o agenție publicitară importantă, de săptămâna aceasta, Microsoft a prezentat o demonstrație a noului Bing și a spus că intenționează să permită linkuri plătite în răspunsurile din rezultatele căutării, a declarat un director al unei agenții de publicitate, care a vorbit despre întâlnirea privată, cu condiția anonimatului.
Inteligența artificială generativă, care poate produce răspunsuri originale cu o voce umană, ca răspuns la întrebări sau solicitări deschise, a captivat recent lumea.
Săptămâna trecută, Microsoft și Google, parte a grupului Alphabet, au anunțat noi chatboturi AI generativi, la o zi distanță de celălalt.
Acei roboți, care nu au fost încă difuzați pe scară largă pentru utilizatori, vor putea sintetiza material pe web pentru interogări complexe de căutare.
Rezultatele de căutare timpurii și conversațiile cu Bing de la Microsoft și chatbot-ul Google numit Bard au arătat că pot fi imprevizibile.
CITEȘTE ȘI Profitul operațional al grupului MOL a depășit 4,7 miliarde dolariValoarea de piață a Alphabet a scăzut cu 100 de miliarde de dolari în ziua în care a lansat un videoclip promoțional pentru Bard, care arăta că chatbot-ul împărtășește informații inexacte.
Microsoft se așteaptă ca răspunsurile mai umane ale chatbotului Bing AI vor genera mai mulți utilizatori pentru funcția de căutare și, prin urmare, mai mulți agenți de publicitate.
Reclamele din chatbotul Bing se pot bucura, de asemenea, de mai multă importanță pe pagină în comparație cu reclamele tradiționale de căutare.
Microsoft testează deja reclame în versiunea sa inițială a chatbotului Bing, care este disponibilă pentru un număr limitat de utilizatori, potrivit directorului de publicitate și reclamelor văzute de Reuters în această săptămână.
CITEȘTE ȘI FOTO Nicușor Dan: Curtea de Apel București a decis menținerea suspendării lucrărilor la șantierul din Modrogan 1A, respingând contestația în anulare formulată de investitor. One United lucrează acoloCompania a spus că preia anunțuri tradiționale de căutare, în care mărcile plătesc pentru ca site-urile sau produsele lor să apară în rezultatele căutării pentru cuvinte cheie legate de afacerea lor și le inserează în răspunsurile generate de chatbot-ul Bing, a spus directorul publicitar.
Microsoft a refuzat să comenteze detaliile planurilor sale.
Microsoft planifică, de asemenea, un alt format de reclame în cadrul chatbotului, care va fi orientat către agenții de publicitate din industrii specifice.
De exemplu, atunci când un utilizator întreabă noul Bing bazat pe inteligență artificială ”care sunt cele mai bune hoteluri din Mexic?”, ar putea apărea anunțuri despre hotel, potrivit directorului de publicitate.
CITEȘTE ȘI LISTA Aproape 80 de localități nu mai îndeplinesc criteriile pentru a se numi municipii sau orașeIntegrarea reclamelor în chatbotul Bing, care poate fi extins pentru a umple partea de sus a paginii de căutare, ar putea ajuta la asigurarea faptului că anunțurile nu sunt împinse mai jos în pagina de sub chatbot.
Omnicom, un grup de publicitate major care lucrează cu mărci precum AT&T și Unilever, le-a spus clienților că anunțurile afișate în rețeaua de căutare ar putea genera venituri mai mici pe termen scurt, dacă chatboturile ocupă partea de sus a paginilor de căutare fără a include anunțuri, potrivit unei note adresate clienților săptămâna trecută, care a fost văzută de Reuters.
Noul Bing, care are o listă de așteptare de milioane de oameni pentru acces, este o oportunitate potențial profitabilă pentru Microsoft.
Compania a declarat în timpul unei prezentări pentru investitori și presă de săptămâna trecută că fiecare punct procentual din cota de piață pe care o câștigă pe piața de publicitate în căutare ar putea aduce încă 2 miliarde de dolari din venituri din reclame.