Grupul de social media TikTok intenționează să deschidă încă două centre de date în Europa, a anunțat Rich Waterworth, directorul general TikTok pentru operațiunile europene, o decizie care ar putea atenua temerile privind securitatea datelor utilizatorilor și presiunile autorităților de reglementare asupra companiei chineze, transmite Reuters.
TikTok încearcă să asigure guvernele și autoritățile de reglementare că datele personale ale utilizatorilor nu pot fi accesate și conținutul nu poate fi manipulat de Partidul Comunist din China sau de alte entități aflate sub influența Beijingului, scrie Agerpres.
TikTok, deținută de conglomeratul tehnologic chinez ByteDance, vrea să-și extindă facilitățile pentru stocarea datelor din Europa, a scris Waterworth într-o postare pe blog.
"Suntem în stadii avansate cu finalizarea planului de a avea un al doilea centru de date în Irlanda, cu furnizori terți de servicii, pe lângă centrul anunțat anul trecut. De asemenea, discutăm înființarea unui al treilea centru de date în Europa pentru a completa planificatele noastre operațiuni din Irlanda Datele utilizatorilor europeni ai TikTok vor începe migrarea anul acesta, procesul va continua în 2024", a spus Waterworth.
Vineri, compania a raportat o medie de 125 de milioane de utilizatori activi lunar în UE, între august 2022 și ianuarie 2023, pentru a îndeplini cerințele din Legea privind serviciile digitale (DSA), care include reglementări mai stricte ale UE privind conținutul online.
Conform DSA, companiile cu peste 45 milioane de utilizatori sunt etichetate platforme online extrem de mari și trebuie să execute operațiuni de gestiune a riscului, audit extern și independent, schimb de date cu autoritățile și cercetătorii, și adoptarea unui cod deontologic.
Platformele online și motoarele de căutare au termen până în 17 februarie s-și publice numărul de utilizatori activi lunar. Platformele online extrem de mari au la dispoziție patru luni pentru a îndeplini reglementările UE, altfel se vor confrunta cu amenzi.
Joi, Twitter a anunțat că are o medie de 100,9 de milioane de utilizatori activi lunar în UE, pe baza estimărilor din ultimele 45 de zile.
Alphabet, firma mamă a Google, a informat că numărul mediu lunar al utilizatorilor conectați la Google Maps a totalizat 278,6 milioane, la Google Play - 274,6 milioane, la Google Search - 332 milioane, la Shopping - 74,9 milioane iar la YouTube - 401,7 milioane.
Și Meta Platform a anunțat recent că în UE a avut în medie 255 de milioane de utilizatori activi lunar în pe Facebook, și în medie aproximativ 250 de milioane de utilizatori activi lunar pe Instagram, în ultimele șase luni din 2022.
Luna trecută, directorul general al TikTok, Shou Zi Chew, s-a întâlnit la Bruxelles cu oficiali UE, inclusiv cu Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență și vicepreședinte executiv pentru o Europă pregătită pentru era digitală.
Șeful TikTok a încercat să reasigure UE că va respecta reglementările blocului comunitar și angajamentele privind viața privată și siguranța copiiilor.