Magazinul de conținut pentru dispozitive care folosesc sisteme de operare Google aniversează 5 ani de existență.
Lansat oficial pe 6 martie 2012, magazinul de conținut Google Play a împlinit 5 ani. Cunoscut în primul rând ca principala sursă de aplicații pentru telefoanele cu Android, Google Play conține aplicații pentru device-urile care folosesc sisteme de operare create de Google, de la smartwatch-uri cu Android Wear, la laptopuri cu Chrome OS.
Alături de aplicații, Google Play găzduiește și alte forme de conținut, precum muzică, filme și cărți. Acestea sunt disponibile contra-cost, fie printr-o plată unică, fie sub formă de abonamente în cadrul unui serviciu de streaming, cum este cazul lui Google Play Music, disponibil și în România pentru 22 de lei pe lună.

În cei 5 ani de existență, Google Play se poate lăuda cu peste 1 miliard de utilizatori în 190 de țări, milioane de aplicații, peste 40 milioane de melodii și 5 milioane de cărți în format electronic.
Google Play a reușit în ultimii ani să contribuie și la creșterea globală a veniturilor dezvoltatorilor de aplicații. De exemplu, în ultimul trimestru al anului trecut, veniturile totale generate de aplicațiile pentru Android au ajuns la 3,3 miliarde de dolari, cu 82% mai mult decât în aceeași perioadă din 2015.
Cu toate astea, Google Play încă se află în cursa de urmărire a principalului său concurent, magazinul de aplicații deținut de Apple. App Store are un avans de 3 ani vechime și stă încă mai bine la capitolul sume de bani generate pentru dezvoltatori și calitatea per ansamblu a aplicațiilor găzduite.