Fără vreun anunț oficial, Facebook a introdus în propria aplicația o facilitate nouă, care joacă rolul un ghid turistic cu puternice valențe sociale.
Noua facilitate se numește City Guides și poate fi accesată din meniul More, acolo unde Facebook și-a făcut un obicei în a înghesui orice altă funcție ce nu ține de feed-ul principal. Aceasta grupează sub un acoperiș comun o bună parte a datelor legate de orașe și puncte de interes pe care Facebook le-a adunat de la proprii utilizatori.
City Guides folosește localizarea GPS împreună cu informațiile oferite de posturile și checkin-urile utilizatorilor săi pentru a recomanda locuri populare în rândul prietenilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Însă recomandările nu se limitează doar la grupul de prieteni. Spre exemplu, “Places the Locals Go” este o secțiunea în care sunt recomandate puncte de interes ale unei anumite zone, preferate de localnici.
Unele dintre punctele de interes sunt însoțite de scurte descrieri pe care algoritmul Facebook le-a extras din postările utilizatorilor săi. Spre exemplu, în cazul unui restaurant, descrierea Facebook poate include mâncărurile și băuturile apreciate de cei care îl frecventează.
City Guides include și alte secțiuni care oferă diverse alte informații utilizatorilor. Dintre acestea se remarcă Upcoming Events, o secțiune care prezintă evenimentele ce vor avea loc într-o anumită regiune și Popular Attractions care grupează principalele atracții turistice.
Noua facilitate Facebook nu pare să aibă potențialul de a concura cu un ghid turistic propriu-zis, pus la punct de o persoană cu experiență în domeniu. Mai degrabă, este genul de instrument util pentru momentele în care este necesară recomandarea unui prieten a cărui părere contează.
Facilitatea City Guides este în acest moment disponibilă unui număr redus de utilizatori, urmând ca disponibilitatea sa să crească treptat în perioada următoare.