La o zi distanță după articolul din New York Times, Facebook a postat un răspuns oficial pe blogul companiei în care se apără, furnizând inclusiv o serie de capturi de ecran din urmă cu câțiva ani.
Executivul Facebook responsabil de parteneriatele realizate de companie, Ime Archibong, a publicat un scurt post, însoțit de imagini, în care apără strategia Facebook de a da acces la mesajele utilizatorilor săi.
Archibong spune că Facebook nu a acordat niciodată acces la mesajele private ale utilizatorilor săi fără acordul acestora, ceea ar înseamna că toți utilizatori ar fi citit și ar fi înțeles drepturile de acces pe care le acordă - ceea ce este puțin probabil.
De asemenea, scrie Archibong pe blogul companiei, accesul la mesajele utilizatorilor a fost acordat doar în cazul în care utilizatorii au folosit funcția “Login with Facebook”.
CITEȘTE ȘI Washingtonul dă Facebook în judecată“Login with Facebook” este o facilitate, încă activă, prin care utilizatorii se pot înregistra ma rapid pe un site, fără a mai trece printr-un întreg proces de completare a datelor persoanele - datele sunt preluate direct din Facebook.
Archibong dă ca exemplu Spotify, cu tot cu capturi de ecran, spunând că serviciul de streaming suedez oferea o facilitate prin care utilizatorii puteau comunica direct prin intermediul Facebook Messages și că pentru asta erau necesare drepturi de citire și scriere.
În plus, scrie Archibong, acest gen de servicii au fost doar experimentale și nu mai funcționează de aproape trei ani. Cei de la The New York Times scriau în urmă cu o zi că parte a acestor servicii au fost disponibile până în vara acestui an.
Ce nu spune oficialul Facebook este câți utilizatori au fost implicați în aceste funcții experimentale și, dacă tot oferă capturi de ecran, unde scria clar că dacă folosești “Login with Facebook” pe Dropbox, spre exemplu, Dropbox va avea acces la mesajele private.