Facebook se apără de acuzații potrivit cărora îi vizează în scopuri publicitare pe tinerii utilizatori vulnerabili, apărute în urma unui articol publicat de un ziar australian în legătură cu un studiu desfășurat pe platforma de socializare, informează bbc.com.
Un studiu despre care a scris ziarul The Australian, fără să îl publice, ar fi detaliat modul în care utilizatorii adolescenți publică mesaje despre propria imagine, scăderea în greutate și alte probleme, scrie News.ro.
Facebook a confirmat că cercetarea a fost prezentată agențiilor de publicitate, dar a spus despre articolul publicat de The Australian că ”induce în eroare cititorii”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Facebook nu oferă instrumente pentru a ținti oameni pe baza stărilor lor emoționale. Analiza realizată de un cercetător australian a avut scopul de a ajuta agențiile de publicitate să înțeleagă cum se exprimă oamenii pe Facebook. Nu a fost niciodată utilizată pentru a ținti reclame și s-a bazat pe date anonime și agregate. Facebook are un proces stabilit de a analiza cercetările pe care le efectuăm. Această cercetare nu a urmat procesul și analizăm detaliile pentru a aduce corectările necesare”, a transmis compania.
Potrivit The Australian, rezultatul studiului a fost consultat de agenți de publicitate care lucrează pentru câteva bănci importante din Australia, și a fost scris de David Fernandez și Andy Sinn, directori ai Facebook.
Documentul arată că Facebook are capacitatea de a monitoriza fotografii și alte mesaje publicate de utilizatori care se simt ”stresați”, ”învinși”, ”anxioși”, ”copleșiți”, ”incompetenți”, ”inutili” sau ”ratați”.
Cercetarea a fost realizată doar cu utilizatori ai Facebook din Australia și Noua Zeelandă.
CITEȘTE ȘI Creditorii lui Sebastian Ghiță scot la vânzare imobilele Asesoft Technologies. Printre ele, un bloc din Ploiești cu 23 de apartamentePotrivit BBC, în următoarele zile va fi demarată o anchetă despre modul în care a fost realizată cercetarea și cu ce scop.
Facebook are o serie de instrucțiuni care au în vedere orice posibile ”efecte adverse” asupra utilizatorilor sau posibilitatea ca utilizatorii să se aștepte în mod rezonabil ca rețeaua de socializare să desfășoare astfel de analize. Compania a transmis că, aparent, această cercetare a încălcat o serie de reguli.
Compania Facebook a mai fost criticată pentru manipularea feed-urilor utilizatorilor în scopul desfășurării unei cercetări. În 2014, s-a descoperit că Facebook prezenta un anumit tip de conținut unui număr de 700.000 de utilizatori în mod intenționat pentru a descoperi cum le pot fi manipulate emoțiile.