Facebook spune că are cel mai bun sistem de inteligență artificială la ora actuală, iar asta și datorită faptului că folosește imaginile postate de Instagram pentru a-și antrena AI-ul. Cele mai noi tendințe din cele mai interesante, actuale și de viitor domenii ale tehnologiei vor fi prezentate și analizate de experți, factori de decizie guvernamentală și cei mai puternici jucători în domeniu la WeLoveDigital.forum, ajuns la a treia ediție, cel mai important eveniment media al industriei.
Detalii pot fi aflate AICI.
Acum, alături de noutățile pe care le va aduce propriilor produse, reprezentanții Facebook au vorbit, în cadrul conferinței F8 de anul acesta, și despre zona de inteligență artificială pe care concurează cot la cot cu Google.
Ca și Google, Facebook are marele avantaj de a dispune de cantități enorme de conținut generat de utilizatori. Acest conținut poate fi și chiar este folosit pentru îmbunătățirea diverșilor parametrii ce țin de inteligența artificială.
În ceea ce privește Instagram, Facebook își antrenează AI-ul pe imaginile postate public de utilizatorii rețelei. Nu toate imaginile sunt utile în acest sens, cum recunosc și oficialii companiei.
Aceștia spun că AI-ul nu este încă suficient de bun pentru a recunoaște cu fidelitate cunoscutul imaginilor. Aici intră în scenă hashtag-ul. Utilizatorii aplică hashtag-uri pentru ca pozele lor să fie mai ușor de descoperit în cadrul rețelei.
Pentru Facebook și AI-ul său, aceste hashtag-uri sunt un fel de etichete care conferă un ajutor, un punct de plecare în interpretarea conținutului din imagini. La fel de adevărat este că aceleași hashtag-uri pot induce în eroare AI-ul – nu toate hashtag-urile puse de utilizatori se referă la conținutul imaginilor.
Oficialii companiei s-au aventurat chiar să spună că AI-ul Facebook este cu 1-2% mai bun decât orice altă tehnologie similară concurentă.
CITEȘTE ȘI WhatsApp va avea funcții de conferință videoPe termen scurt, inteligența artificială este aplicată în eforturile de moderare a conținutului și combaterea știrilor false. Aceasta vine în ajutorul celor peste 20.000 de oameni angajați să modereze conținutul Facebook.
Cea mai mare parte a conținutului este deja moderat de inteligența artificială, care recunoaște pro-activ violența, nuditatea, propaganda teroristă și spam-ul.
Pentru a-i liniști pe cei preocupați de intimitate, Facebook spune că sunt extrase din imagini doar informațiile legate de obiecte. Cel puțin deocamdată, AI-ul nu este folosit pentru analizarea comportamentului oamenilor din fotografii sau a altor aspecte personale.