Facebook a eliminat 7 milioane de postări în trimestrul doi pentru că răspândeau informații false despre noul coronavirus, inclusiv conținut care promova măsuri preventive false și remedii exagerate, relatează Reuters.
Compania a publicat datele în cadrul Raportului privind Aplicarea Standardelor în Comunitate, pe care l-a introdus în 2018, alături de reguli mai stricte, ca reacție la criticile referitoare la abordarea prea permisivă a politicilor referitoare la conținut pe platformele sale, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook a anunțat că începând din 2021 va invita experți externi pentru a verifica în mod independent valorile utlizate în raport.
Cea mai mare companie de media socială din lume a eliminat în trimestrul al doilea, de pe Facebook, aproximativ 22,5 milioane de postări care răspândeau ură, în creștere de la 9,6 milioane de postări în primul trimestru.
Facebook a șters alte 8,7 milioanr de postări care aveau legătură cu organizații extremiste, comparativ cu 6,3 milioane în perioada precedentă.
Compania a explicat că s-a bazat mai mult pe tehnologia automată pentru evaluarea conținutului, în lunile aprilie, mai și iunie, pentru că a avut mai puțin evaluatori din cauza pandemiei de Covid-19.
Din acest motiv, compania a luat mai puține măsuri față de conținutul legat de sinucidere și auto-rănire, nuditatea copiilor și exploatarea sexuală, a arătat Facebook într-o postare pe blog.
Facebook a mai arătat că extinde politică referitoare la ură pentru a include ”conținutul care se referă la fețe negre sau stereotipuri legate de evreii care controlează lumea”.
Unii politicieni sau persoane publice au provocat controverse machindu-se cu fețe negre, o practică care datează de pe vremea spectacolelor din secolul 19, care caricaturizau sclavii. Această practică a fost folosită pentru a-i desconsidera pe afro-americani.