Startup-ul Robonnement, o platformă care conectează producătorii, proprietarii și utilizatorii de roboți, lansată în Elveția de românul Nimrod Malinas, a intrat pe piața românească, parte a unui proces de extindere la nivel european, relevă date analizate de Profit.ro. Compania pune la dispoziție roboți în baza unui abonament și își propune să democratizeze accesul la aceste dispozitive, astfel încât să poată fi utilizate la fel de simplu ca o bicicletă.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Robonnement a instalat deja, pentru clienți, peste 50 de roboți în domeniul vopsirii și șlefuirii și a obținut în primul an de funcționare vânzări de 10 milioane de euro.
Compania și-a propus să devină în 3 ani principalul furnizor de roboți de vopsire de pe piața globală, iar pe termen lung să dezvolte proprii roboți și propriile sisteme de digitalizare a industriei în care activează.
Roboții Robonnement lucrează deja pentru branduri globale pentru Porsche, BMW, Schneider sau Zeiss.
Nimrod Malinas a plecat din România la 21 de ani și s-a stabilit inițial în Austria, aproape de granița cu Elveția, pentru a cumpăra în anul 2020 firma K Lips AG, înființată în Elveția în anul 1934 ca furnizor de echipamente de vopsit și aer comprimat.
Malinas a început să vândă roboți în Germania și Elveția, unde compania sa a devenit deja liderul de piață pe segmentul echipamentelor de vopsire pentru industrie, și a lansat în premieră sistemul de abonament Robonnement, destinat firmelor mici și mijlocii dar și companiilor mari. Tarifele pornesc de la 3000 de euro pe lună și includ transportul, punerea în funcțiune și întreținerea echipamentului, fiind astfel o opțiune mai avantajoasă în raport cu leasingul, conform companiei.
CITEȘTE ȘI FOTO Avon deschide un nou magazin în România, într-o clădire istoricăTotodată, antreprenorul a început un proces de extindere, fiind vizate mai multe piețe europene.
În România, sucursala Robonnement a fost deschisă la Timișoara, iar la conducerea filialei a fost adus în calitate de CEO, de la FCC Construccion, Andrei Fericel.
CITEȘTE ȘI FOTO Cristian Turculeț, Rex Concepts, care a lansat expansiunea Burger King în România: Există un trend în creșterea segmentului de QSR, dar nu afectează în mod special restaurantele tradiționale à la cart“Misiunea noastră este de a democratiza roboții, permițând tuturor să-i dețină sau să-i folosească. Roboții noștri oferă acces la revoluția Industriei 4.0, chiar și pentru companiile mici. Credem că automatizarea este cheia performanței viitoare și soluția la provocările viitoare”, transmite compania, precizând că primul pas făcut - roboții industriali de vopsire, în baza unui model de abonament – elimină locurile de muncă toxice din industria vopsirii industriale și reprezintă totodată o soluție la problemele legate de forța de muncă.
Robonnement citează estimările Boston Consulting Group privind evoluția pieței de robotică, de la 25 de miliarde de dolari în prezent la 160-260 de miliarde în doar câțiva ani, până în 2030. Mai mult, în industria vopsirii industriale, o piață de 165 de miliarde de dolari, peste 75% dintre companii folsesc încă procese manuale de vopsire, iar sectorul este renumit pentru că include cele mai periculoase locuri de muncă, mai spun reprezentanții Robonnement.