Una din patru școli din China corectează lucrările elevilor folosind un sistem de inteligență artificială capabil să facă inclusiv sugestii pentru îmbunătățire.
Conform publicației South China Morning Post, aproximativ 60.000 de instituții de învățământ din China testează un sistem automat de corectarea a lucrărilor elevilor, care folosește un sistem de inteligență artificială.
AI-ul recunoaște atât limba chineză, cât și engleza, putând face inclusiv comentarii și sugestii pentru a explica și a ajuta elevii să-și îmbunătățească aptitudinile. Acesta își poate da seama și când lucrarea deviază de la subiect.
Comparat de specialiștii chinezi cu AlphaGo al lui Google, inteligența artificială folosită de școlile din China poate învăța singură și se poate îmbunătăți automat, prin compararea propriilor notări cu cele făcute de profesori.
CITEȘTE ȘI Asistentul digital Alexa a înregistrat și expediat o convorbire privatăÎn cadrul unui amplu test, în care au fost parcurse lucrările a 120 de milioane de elevi, AI-ul și profesorii au fost de acord în ceea ce privește corectarea și notarea lucrărilor în 92% din cazuri.
Specialiștii speră ca AI-ul să ajute în crearea unui sistem omogen de corectare și evaluare, să reducă timpul pe care profesorii îl acordă corectării și să contribuie la îmbunătățirea aptitudinilor elevilor care locuiesc în zone izolate ale țării.
Există, însă, și semne importante de întrebare cu privire la modul în care AI-ul ar putea fi folosit de autoritățile chineze care sunt foarte implicate în acest proiect. Șeful proiectului, Zhou Jianshe, este cunoscut pentru mai multe cercetări pe care le-a făcut pentru armată. De altfel, mai mulți cercetători au contribuit la programele automatizate de supraveghere folosite deja de guvern.
În plus, întregul proiect este înconjurat în mult mister. De cele mai multe ori, părinții și elevii nu sunt anunțați când sunt incluși în experiment, iar rezultatele acestuia sunt ținute secrete.