Firma de consultanță și audit Deloitte a optat pentru a dezvolta în București un centru IT unde vor lucra până la 800 de angajați, un competitor foarte serios fiind, însă, și Cluj-Napoca. Chiar dacă Deloitte a ales în prezent Bucureștiul, Clujul rămâne în cărți ca o zonă de interes pentru Deloitte, motivul fiind unele specializări în care excelează IT-iștii din Cluj.
Motivul care a contat foarte mult pentru Deloitte în alegerea orașului a fost cât de conectat este acesta cu alte orașe din străinătate, astfel încât să faciliteze un schimb de experiență între centrul din București, care va deservi și restul Europei, și specialiștii companiei din alte țări.
"Pentru Deloitte este importantă conectivitatea la nivel global a locației în care se află centrul, astfel încât angajații centrului de servicii regionale din România să poată călători pentru schimb de experiență în alte locații ale Deloitte din Europa. Conectivitatea a fost unul dintre parametrii analizați în decizia Deloitte de a amplasa centrul la București. Conectivitatea în ce privește zborurile cu un număr mare de locații din Europa este importantă. București a asigurat acest lucru mai bine decât Cluj-Napoca. Pe viitor nu excludem o locație satelit dacă am vrea să ne extindem", a declarat Satya-Swaroop Roddam, managing director Deloitte Tehnologie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania nu are în prezent planuri pentru un nou centru, însă Cluj-Napoca rămâne în cărți ca zonă pentru o eventuală extindere, motivul fiind pregătirea foarte bună a IT-iștilor clujeni pe anumite specializări.
„Acum vrem să construim și să dezvoltăm în București, iar la un moment dat în viitor vom lua în calcul și acest lucru (Eventuale probleme, n.r.) la atragerea de specialiști în București ar putea fi un motiv, însă Clujul oferă și anumite specializări, cum ar fi hybris. Acum, noi lucrăm aici pentru a pregăti angajați în specializările respective și am adus chiar și câțiva oameni de la Cluj. Vom construi în jurul lor. Pentru moment, însă, nu avem planuri pentru un nou centru”, a spus Satya-Swaroop Roddam.
Deloitte a angajat deja 100 de consultanți IT la Centrul de Servicii Regionale din România, însă numărul acestora urmează să crească până la 650. Noua echipă de la Deloitte Tehnologie, centru inaugurat acum, vine în completarea celor peste 600 de angajați pe care firma de consultanță Deloitte îi are deja în România.
Noul centru va genera între 600 și 800 de locuri de muncă până în 2020. Dintre aceștia, aproximativ 650 ar urma să fie specialiști IT, iar restul de circa 150 personal administrativ.