Apple a vândut cu 1,3 milioane de iPhone-uri mai puțin decât în urmă cu un an, pierzând o parte importantă din cota pe care o deținea în Europa.
În al doilea trimestru al acestui an, conform cercetării de piață realizate de Canalys, Apple a vândut 6,4 milioane de iPhone-uri în Europa, comparativ cu cele 7,7 milioane pe care reușise să le vândă în Q2 2018.
Cu 1,3 milioane de iPhone-uri vândute mai puțin, cota de piață a smartphone-ului companiei americane a scăzut cu nu mai puțin de 17 procente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, Samsung a înregistrat o mare creștere, de la 15,3 milioane de unități livrate în urmă cu un an, al 18,3 milioane de unități livrate în al doilea trimestru al acestui an.
Cota de piață a coreenilor a crescut la 40%, în încercarea anunțată încă de anul trecut de a concura mai eficient cu producătorii chinezi. Însă, vânzările mai mari nu au însemnat și profituri mai mari pentru Samsung care nu și-a crescut cota de piață cu flagship-uri, ci cu telefoane din gamele inferioare.
Samsung a reușit să ajungă la cea mai mare cotă de piață din ultimii 5 ani în urma succesului înregistrat de seria Galaxy A, din care s-au vândut în Q2 2019 12 milioane de unități.
Doar 4 telefoane din seria Galaxy A, A10, A20e, A40 și A50, au livrat împreună în Europa mai mult decât orice alte producător cu întreaga gamă de modele.
Huawei și-a păstrat locul 2 în Europa, însă a pierdut 16% din cota de piață avută în urmă cu un an. Canalys pune regresul înregistrat de Huawei pe seama interdicțiilor din Statele Unite.
În schimb, compatrioții de Xiaomi, care au livrat în Q2 2019 4,3 milioane de smartphone-uri, și-au crescut cota de piață cu 48% în Europa.