Amazon plănuiește o modernizare majoră a serviciului său Alexa, vechi de zece ani, care pierde bani, pentru a include o inteligență generativă conversațională cu două niveluri de servicii, și a luat în considerare un abonament lunar de aproximativ 5 dolari pentru a accesa versiunea superioară, conform unor persoane cu informații directe despre planurile companiei, transmite Reuters.
Cunoscut intern sub numele de ”Banyan”, proiectul ar reprezenta prima revizuire majoră a asistentului vocal de când a fost introdus în 2014 împreună cu linia de difuzoare Echo, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amazon a numit noul asistent vocal ”Alexa remarcabil”, au spus oamenii.
Printre surse se numără opt angajați actuali și foști care au lucrat la Alexa și care au vorbit sub rezerva anonimatului pentru că nu erau autorizați să discute despre proiecte confidențiale.
Amazon a presat angajații către un termen limită al lunii august pentru a pregăti cea mai nouă versiune a Alexa, au spus trei dintre persoane, menționând că CEO-ul Andy Jassy a avut un interes personal să vadă Alexa revigorat.
Într-o scrisoare din aprilie către acționari, Jassy a promis un ”Alexa mai inteligent și mai capabil”, fără a oferi detalii suplimentare.
Planurile companiei pentru Alexa, inclusiv prețurile și datele de lansare, ar putea fi modificate sau anulate în funcție de progresul Proiectului Banyan, au avertizat oamenii.
”Am integrat deja AI generativă în diferite componente ale Alexa și lucrăm din greu la implementarea la scară – în cele peste jumătate de miliard de dispozitive compatibile Alexa aflate deja în case din întreaga lume – pentru a permite și mai multă proactivitate, personalitate și asistență de încredere pentru clienții noștri”, a declarat un purtător de cuvânt al Amazon într-un comunicat.
Serviciul -- care oferă răspunsuri vorbite la întrebările utilizatorilor, cum ar fi vremea locală, și poate servi ca un hub pentru controlul aparatelor electrocasnice - a fost un proiect de companie al fondatorului Amazon, Jeff Bezos, care a imaginat o tehnologie asemănătoare computerului vocal fictiv prezentat de serialul de televiziune Star Trek.
Pentru Amazon, a ține pasul cu rivalii în AI generativă este esențială, deoarece Google, Microsoft și OpenAI au atras o atenție mai favorabilă pentru așa-zișii lor chatboți, care pot răspunde aproape instantaneu cu fraze complete la solicitări sau interogări complicate.
Lansarea ChatGPT la sfârșitul anului 2022 a declanșat o frenezie a investițiilor în firmele de inteligență artificială și a făcut ca valoarea de piață a producătorului de cipuri Nvidia să devanseze capitalizările Amazon și altor companii.
CITEȘTE ȘI Sezonul turistic din Sozopol a început mai devreme decât se estima. Prețurile, mai mari cu aproape 15%Și Apple continuă cu propria strategie AI, inclusiv actualizarea software-ului său activat prin voce Siri, încorporat în iPhone-uri, pentru a include mai multe răspunsuri conversaționale.
Unii dintre angajații Amazon care au lucrat la proiect susțin că Banyan reprezintă ”o încercare disperată” de a revitaliza serviciul, care nu a avut niciodată profit și a fost luat prin surprindere, pe fondul creșterii produselor AI generative competitive în ultimele 18 luni.
Sursele au declarat că li s-a spus de către conducerea superioară că anul acesta este unul critic pentru ca serviciul să demonstreze în sfârșit că poate genera vânzări semnificative pentru Amazon.
Accesat în principal prin intermediul televizoarelor Amazon și al dispozitivelor de difuzoare Echo, Alexa este popular mai ales pentru setarea temporizatoarelor, accesarea rapidă a vremii, redarea melodiilor sau răspunsul la întrebări simple.
Speranțele Amazon de a crește vânzările în operațiunile sale de comerț electronic prin intermediul serviciului au scăzut, mai ales pentru că utilizatorilor le place să vadă mai întâi produsele pe care le cumpără, pentru o comparație ușoară.
Retailerul din Seattle a tăiat mii de locuri de muncă în unitate la sfârșitul anului 2023, ca parte a unei restructurări majore, după ce o creștere a comerțului electronic alimentată de pandemie și-a pierdut din avânt.
Cu o inteligență artificială încorporată, Amazon se așteaptă ca clienții Alexa să îi ceară sfaturi de cumpărături, cum ar fi ce mănuși și pălărie să cumpere pentru o excursie de alpinism, au spus oamenii, similar cu un serviciu bazat pe text de pe site-ul său web cunoscut sub numele de Rufus, pe care Amazon l-a lansat mai devreme anul acesta.
Unii au declarat că li s-a spus de conducerea superioară că 2024 reprezintă un an în care ”trebuie să câștige” pentru Alexa, care împreună cu abonamentul Prime și dispozitivele Kindle și Fire sunt mărcile cel mai strâns asociate cu Amazon.
Dar o versiune bazată pe inteligență artificială a serviciului, demonstrată în septembrie, nu a fost încă lansată publicului larg, în timp ce concurenții au lansat mai multe actualizări pentru chatbot-urile lor.
În cadrul demonstrației, Alexa și-a pierdut tonul robotic și a răspuns la întrebări precum ora de începere a unui meci de fotbal.
”Acum puteți avea conversații aproape umane cu Alexa”, a promis Dave Limp, șeful hardware al Amazon la acea vreme, care de atunci a părăsit compania.
Amazon lucrează pentru a înlocui ceea ce se referă la nivel intern ca ”Classic Alexa”, versiunea gratuită actuală, cu una alimentată de AI și încă un alt nivel care utilizează un software AI mai puternic pentru interogări și solicitări mai complicate, la care oamenii ar trebui să plătească cel puțin 5 USD pe lună pentru a-l accesa, au spus unii dintre oameni.
Amazon a luat în considerare și un preț de aproximativ 10 USD pe lună, au spus ei.
CITEȘTE ȘI YouTube anulează conturile create cu VPNNu există o legăturo cu abonamentul Amazon Prime de 139 USD pe an, au spus sursele.
Așa cum sa preconizat, versiunea plătită ar putea îndeplini sarcini mai complicate, cum ar fi compunerea unui scurt e-mail, trimiterea acestuia și comandarea cinei pentru livrare de la Uber Eats, toate dintr-o singură solicitare, au spus unii dintre oameni. De asemenea, ar putea elimina necesitatea de a spune în mod repetat ”Alexa” în timpul unei conversații cu software-ul și ar putea oferi mai multă personalizare, au spus ei.
Dar sursele au spus că a fost dificil să vadă de ce clienții ar fi dispuși să plătească pentru un serviciu, chiar și unul modernizat, care este oferit gratuit astăzi.