Un singur malware, strecurat în aproximativ 2.500 de aplicații, a reușit să infecteze 128 de milioane de iPhone-uri.
iPhone-urile nu sunt scutite de probleme de securitate, iar acestea nu au neapărat un impact mai mic decât alte smartphone-uri. Diferența majoră, așa cum arată informațiile scoase la lumină de procesul dintre Apple și Epic, este că Apple păzește mai bine decât alți producători informațiile care-i pot afecta imaginea.
În 2015, experții în securitate avertizau în legătură cu XCodeGhost, un malware care se răspândea, la acea vreme, pe iPhone-uri, prin intermediul unor aplicații infectate, descărcate direct din App Store.
Acum, prin intermediul procesului dintre Apple și Epic, aflăm și care a fost impactul real al malware-ului pe care Apple nu l-a depistat și pe care utilizatorii săi l-au luat pe iPhone prin descărcarea unor aplicații din magazinul oficial.
În jur de 2.500 de aplicații găzduite de App Store conțineau malware-ul XCodeGhost. Prin intermediul acestora, au fost infectate aproximativ 128 de milioane de iPhone-uri. O astfel de răspândire nu putea fi posibilă dacă măsurile de securitate ale Apple erau decente.
Datele companiei americane arată că 55% dintre victime erau din China, dar și în Statele Unite au fost compromise peste 18 milioane de iPhone-uri.
Hackerii au modificat Xcode, software-ul pentru dezvoltarea aplicațiilor creat de Apple, strecurând malware-ul în acesta. Apoi l-au publicat pe forumurile dezvoltatorilor de iOS și OS X. Dezvoltatorii l-au preluat și l-au inclus în propriile aplicații, iar Apple l-a distribuit prin App Store.
Printre aplicațiile care au contribuit, fără voie, la răspândirea malware-ului, s-au numărat și nume mari, precum WeChat și versiunea pentru China a jocului Angry Birds 2.