Compania americană Impossible Foods, care dezvoltă înlocuitori pe bază de plante pentru produsele din carne, inclusiv burgeri, având printre finanțatori atât fondurile de capital de risc Khosla Ventures și Horizons Ventures, precum și vedete ca jucătoarea de tenis Serena Williams și rapperul Jay-Z, se pregătește pentru o listă publică ce ar putea evalua compania la aproximativ 10 miliarde de dolari sau mai mult.
Investitorii menționați au strâns până acum 1,5 miliarde de dolari pe piața privată, potrivit datelor PitchBook, citate de Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, compania a fost evaluată la 4 miliarde de dolari, într-o rundă de finanțare privată. O evaluare substanțial majorată este apreciată ca urmând să evidențieze cererea tot mai mare de produse din carne pe bază de plante, determinată de preocupările de mediu și etice ale consumatorilor.
Impossible Foods, cu sediul în California, vrea să testeze piața printr-o ofertă publică inițială (IPO) în următoarele 12 luni sau printr-o fuziune cu așa-numita companie de achiziții cu scop special (SPAC), ceea ar putea dilua acționarii existenți într-o măsură mai mare decât prin IPO.
Un SPAC este o companie de tip shell care strânge fonduri într-un IPO cu scopul de a achiziționa o companie privată. Pentru compania achiziționată, fuziunea este o modalitate alternativă de a deveni publică prin IPO. Fuziunea cu un SPAC a apărut ca o alternativă populară la IPO pentru companiile care doresc să devină publice cu mai puțin control reglementar și mai multă certitudine asupra evaluării care va fi atinsă și a fondurilor care vor fi strânse.
CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la BucureștiÎn 2020, vânzările cu amănuntul pe bază de plante din SUA au atins 7 miliarde de dolari, în creștere cu 27% de la an la an, potrivit unui raport al Good Food Institute și al Asociației pentru Alimente pe bază de plante (PBFA).
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaFondată în 2011, Impossible Foods își vinde burgerii și cârnații fără carne în magazinele alimentare și are parteneriate cu Burger King și Disney. Vineri, Burger King a anunțat că a adus și în România produse Plant-Based – Plant-Based Whopper & Plant-Based Nuggets.
Numărul de restaurante în care sunt vânduți burgerii de la Impossible Foods a crescut în ultimul an la peste 20.000.