Hyundai Auto România, importator al mărcii coreene, a lansat oficial cea de-a treia generație a hatchback-ului i30, simultan cu introducerea acestui model pe piețele europene. Modelul este extrem de important pentru vânzările acestei mărci în Europa, fiind vorba despre una din piețele de bază pentru i30.
Hyundai i30 nu mai este printre favoritele publicului din România, în acest moment, iar acesta este unul dintre motivele pentru care era nevoie de o nouă generație pentru a atrage atenția românilor. Dacă în ianuarie anul trecut erau vândute 27 de exemplare, în prima lună din 2017 doar 16 români au mai ales acest model.
Lucrurile stau mult mai bine la nivel european, o piață tot mai importantă pentru cele două mărci, Hyundai și Kia, care aparțin de același grup. Anul trecut, au fost vândute peste 73.000 de i30, adică 15% din totalul de vehicule vândute de Hyundai în Europa și 25% din autoturismele acestei mărci livrate pe piața europeană.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
A fost depășit de modele mai mici din gamă, i10 și i20, în special datorită prețului, dar a rămas o alternativă la clasicele VW Golf, Ford Focus sau Renault Megane. Evident, competitorul principal a fost și rămâne Kia C’eed, cu care împarte platforma tehnică și chiar unele facilități de producție din Cehia și Slovacia.
A treia generație aduce o schimbare de filosofie, în primul rând prin prisma designului. Dacă prima generație a fost un experiment nereușit, a doua a reprezentat o incursiune în lume adesignului fluid, ce amintea de modele asiatice de la Toyota și Mazda, acum Hyundai încearcă o apropiere de spiritul european, iar proporțiile și liniile noului i30 țintesc, fără echivoc, liderul segmentului compact, VW Golf, descris de cei de la Hyundai ca un „design atemporal”. Mașina păstrează elementele de identitate ale mărcii, dar aspectul său este de data aceasta curat, cu linii drepte, elegante.
CITEȘTE ȘI Top 20 – Cele mai vândute autoturisme în România la început de anLa interior, lucrurile arată extrem de evoluat, cu o planșă de bord ce găzduiește și un display de tip tabletă (opțional). Tehnologiile de sub capotă sunt și ele de remarcat: asistență la frânarea de urgență în caz de impact cu pietoni, cruise control, asistență la menținerea benzii și altele, inclusiv încărcare wireless pentru telefon sau Apple CarPlay/Android Auto.
Motoarele propuse publicului din România sunt doar 3, două pe benzină, de 1.4 litri (140 CP) și 1.0 litri (120), ambele cu tehnologie turbo, asistate standard cu sistem Stop&Go, și un diesel, de 1.6 litri (136 CP). Două cutii de viteze însoțesc propulsoarele, la alegere, o cutie manuală cu 6 trepte și automată, cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte.
Prețurile acestui model pentru România sunt destul de mari pentru ceea ce reprezintă modelul în plaja de automobile compacte, respectiv 18.746 euro, preț de listă, cu o ofertă de lansare care ar trebui să mai îmblânzească impactul cu primul preț, respectiv 16.247 euro.
Concurența, dacă ne referim la liderul segmentului, VW Golf, pornește de la 15.844 euro, iar concurența din grup, Kia C’eed, 14.857 euro pentru entry level, cu un motor, ce-i drept, mai mic, sau 16.610 euro pentru motorul similar, 1.0 T-GDI, de 120 CP. Celelalte nmodele relevante încep de la 14.800 euro - Renault Megane, 15.100 euro - Opel Astra sau 16.000 euro - Ford Focus.
CITEȘTE ȘI Mazda recheamă în service mașini din România, pentru defecțiuni la rezervorul de benzină și airbagMotivul acestor prețuri este dat de poziționarea pe care o dorește grupul coreean, cu un Hyundai care ar trebui să fie up-market, care să țintească mai degrabă clienții de Audi și ne pe cei de VW, și marca Kia, ceva mai populară și cu prețuri mai accesibile clienților mass-market.
Modelul i30 are o garanție de cinci ani fără limită de kilometri.
Potrivit oficialilor, vori fi lansate atât o versiune de caroserie wagon, dar și un fastback și chiar un i30 sport, dezvoltat de divizia de performanță a Hyundai, denumită Motor N.