Uzina Roman din Brașov, care mai are 300 de angajați și este supusă unui plan de reorganizare după ce inițial s-a aflat în insolvență, a încheiat un contract de 12 milioane de euro pentru livrarea a o sută de camioane în Taiwan. De asemenea, fabrica mai are în derulare un contract cu Armata Română și este în negocieri și cu o companie din Pakistan.
”Avem acest contract de o sută de autobasculante ce vor fi livrate în Taiwan. Suntem în discuții și cu o companie din Pakistan, iar camioanele sunt deja în probe acolo. Mai avem în derulare un contract cu Ministerul Apărării după ce am câștigat licitația. Este vorba despre 23 de camioane militare în valoare de două milioane de lei“, a declarat Carol Rugacs, directorul de producție și administratorul Roman SA.
El a precizat că două dintre camioanele care vor fi livrate în Taiwan, în baza contractului de 12 milioane de euro, au fost deja finalizate, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Administratorul uzinei a criticat prevederile fiscale, susținând că din cauză că fabrica este supusă în prezent unui plan de reorganizare nu poate participa la licitații, deși are bani în conturi, decât dacă primește o scrisoare de garanție de la bancă.
”Noi suntem o societate în reoganizare și potrivit instrucțiunilor Băncii Naționale nu putem primi scrisoare de garanție atunci când ne înscriem la o licitație, deși avem bani în cont. Asta ne afectează foarte mult. Vrem să facem ceva, să supraviețuim, dar legile din România ne pun probleme. De exemplu, când am participat la licitația cu Ministerul Apărării, aveam în cont de 100 de ori mai mult decât suma necesară pentru înscrierea la licitație, dar nu am primit scrisoare de garanție de la bancă. Până la urmă, cei din Armată au înțeles situația și am putut să virăm banii în contul de la trezorie și să participăm la licitație. Degeaba ai produse bune și competitive, dacă te lovești de astfel de prevederi“, a mai declarat Carol Rugacs.
Uzina Roman din Brașov a fost inițial fabrică de armament, fiind înființată în 1938, iar din anul 1953, după naționalizare, a fost numită Steagu Roșu și a început să fabrice autocamioane. Problemele uzinei au început în anul 2006, când mii de oameni au fost concediați, 80% din acțiuni fiind preluate de Asociația Pro Roman Brașov, iar președinte al Consiliului de Administrație a fost numit Ioan Neculaie. În următorii opt ani, fabrica a fost disputată în instanță, iar în 2015 uzina a revenit Asociației Pro Roman, al cărei președinte este omul de afaceri Ioan Olaru. În prezent, fabrica are datorii de 90 de milioane de lei, se află într-un plan de reorganizare, după ce inițial a fost în insolvență timp de mai mulți ani, și mai are 300 de angajați.