Măsurile de distanțare socială impuse în perioada pandemiei COVID-19 au înmulțit tranzacțiile realizate prin mobile și internet banking. Raiffeisen Bank anunță că în martie a avut aproape o dublare atât la numărul de tranzacții, cât și la volume, după ce și BCR a raportat o creștere cu 150% a deschiderilor noi de conturi online și o dublare a autentificărilor în platforma digitală.
Clienții persoane fizice au tranzacționat aproape de două ori mai mult în aplicatiile de mobile si internet banking, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată Raiffeisen Bank, precizând că creșterea a fost de 73% la numarul de tranzactii și de 83% în volume.
“Numarul de clienti unici ce utilizează serviciile digitale a crescut cu 25% în luna martie”, spune Cătălin Munteanu, director executiv Aria Clienti Persoane Fizice. Odată cu numărul clienților unici a crescut și frecvența cu care aceștia utilizează aplicațiile.
Tot în martie, și numarul de schimburi valutare lei-euro si euro-lei, efectuate de clienti la curs BNR, în Smart Hour, s-a triplat față de septembrie 2019, când opțiunea de schimb a fost lansată întâi ca o promoție pentru a fi apoi permanentizată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și BCR a anunțat că în martie numărul de autentificari la platforma digitală George a crescut cu peste 100%, iar deschiderile online de cont au avansat cu peste 150%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Raiffeisen precizează că volumul plăților online prin carduri de debit a crescut cu 70% față de martie 2019, iar tranzacționarea la POS are creșteri de două cifre, atât la numar de tranzacții, cât și în volume, spune banca. Totodată, plățile de facturi către furnizori prin canale digitale au avansat cu 40%.
Creștere de 17% raportează banca și pentru numărul contractelor de direct debit, fata de martie 2019. În același timp, numărul de tranzacții de retragere cash la ATM a scăzut cu aproximativ 18%.