Transportatorul aerian low-cost Wizz Air a atras 500 milioane de euro în cadrul primei sale emisiuni de obligațiuni, pentru care a primit oferte în valoare de peste 2 miliarde de euro.
Compania ungară a vândut obligațiuni pe trei ani la o dobândă de doar 1,35%, reflectând cererea ridicată din partea investitorilor, în pofida problemelor majore cu care se confruntă sectorul aerian pe fondul pandemiei.
“Profitând de o piață puternică de finanțare subiacentă și de prețurile extrem de atractive, Wizz Air intenționează să folosească încasările pentru a-și consolida poziția de lichiditate”, potrivit companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În august, Wizz Air a anunțat că intenționează să lanseze un program de obligațiuni în valoare totală de 3 miliarde de euro, program amânat însă în contextul pandemiei.
Cererea ridicată pentru obligațiunile Wizz Air demonstrează “cât de mulți bani sunt [în piață] și faptul că investitorii vor să îi plaseze în orice oferă puțin randament”, a comentat Matt Thomas, șeful departamentului de piețe de capital al Barclays, unul dintre aranjorii ofertei.
Wizz Air are un bilanț bun și a reușit să iasă dintr-un an 2020 incredibil de dificil, a adăugat el, citat de Financial Times.
Compania a transport 665.722 pasageri în decembrie, cu 80% mai puțin comparativ cu luna similară din 2019. Rivalul irlandez Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, a raportat un declin de 83% al pasagerilor transportați, până la 1,9 milioane de pasageri.
În pofida dificultăților cauzate de restricțiile de călătorie, Wizz Air a continuat să își extindă operațiunile anul trecut, deschizând o serie de noi baze, inclusiv în România.
Rezervele ridicate de numerar, de 1,6 miliarde de euro, i-ar permite companiei să supraviețuiască până la doi ani, chiar și în scenariul în care toate avioanele ar fi consemnate la sol, a declarat, anterior, directorul general Jozsef Varadi.
Șeful Wizz Air a criticat în repetate rânduri deciziile guvernelor de a acorda subvenții transportatorilor aerieni.