Posturile lor vor fi astfel transferate către gigantul indian de outsourcing Infosys, într-un proces de externalizare masivă, care afectează sute de angajați Emerson la nivel global, arată Doru Șupeală, consultant de marketing, management și business.
Este prezentat și mesajul companiei -VEZI MAI JOS
La acest moment nu există un anunț oficial din partea Emmerson. Profit.ro a contactat compania, deocamdată fără răspuns.
UPDATE Emmerson transmite următorul mesaj
"Emerson a anunțat recent un parteneriat global cu Infosys, companie recunoscută pentru expertiza sa în transformare digitală și servicii tehnologice. Acest parteneriat face parte dintr-o strategie amplă de modernizare și eficientizare a operațiunilor, implementată la nivel internațional.
Este important de menționat că activitatea Emerson România continuă în mod normal – echipa locală, formată din peste 3.600 de angajați, își desfășoară activitatea în aceleași condiții, iar compania are în prezent peste 100 de poziții deschise. Emerson își va continua și în 2026 planurile de investiții în România.
Emerson va transfera o mare parte din operațiunile sale interne de IT, la nivel global, către Infosys. Această colaborare face parte din strategia globală a Emerson de a adopta tehnologii avansate și modele moderne de servicii, menite să sprijine creșterea sustenabilă și să consolideze competitivitatea internațională a companiei. Noua direcție strategică marchează un pas important în evoluția companiei și deschide noi oportunități, atât la nivel local, cât și global.
Ca parte a acestei schimbări, echipa de suport IT din Cluj – formată din 38 de angajați – va fi transferată integral către Infosys, fără impact negativ asupra locurilor de muncă. Aceștia își vor continua activitatea în cadrul noii structuri, beneficiind de oportunități suplimentare de dezvoltare profesională și de acces la expertiză globală.
În concordanță cu cultura organizațională a Emerson, care încurajează dezvoltarea personală și exprimarea deschisă a ideilor, compania derulează sesiuni de consiliere personalizate pentru fiecare persoană afectată de această decizie, asigurând o tranziție lină și transparentă.
Această decizie nu reflectă în niciun fel calitatea activității acestor angajați, care au deservit cu profesionalism compania și liniile sale de business de-a lungul anilor. Este o decizie de business, prin care Emerson își concentrează resursele pe activitățile de bază, în locul gestionării operațiunilor interne de IT. Schimbarea va permite companiei să aibă acces la o bază extinsă de talente IT specializate, să îmbunătățească scalabilitatea și flexibilitatea în funcție de nevoile în schimbare ale afacerii și să beneficieze de utilizarea inteligenței artificiale și a automatizării oferite de Infosys, pentru creșterea productivității".
Este relatat că, în România, 38 de angajați din Cluj-Napoca sunt vizați în această etapă, care activează în echipele IT Field Support, IT Service Desk și Endpoint Operations.
Aceștia asigurau funcționarea rețelei interne a companiei, care cuprinde aproape 10.000 de dispozitive digitale, cum ar fi computere, laptopuri, imprimante, aplicații, servere și conexiuni remote.
“Angajații clujeni au fost informați că vor rămâne în cadrul Emerson până în decembrie 2025, urmând ca din ianuarie 2026 să devină salariați ai Infosys. Transferul se face în baza Legii nr. 67/2006, care garantează menținerea actualelor contracte de muncă pentru cel puțin un an.
După expirarea acestui termen, angajații vor fi nevoiți să se alinieze politicilor interne și contractelor colective ale firmei indiene”, arată Doru Șupeală.
Infosys nu are în România birouri decât la Sibiu și Timișoara.
Emerson Cluj-Napoca, a consemnat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 2,32 miliarde de lei, în creștere cu 16,8% față de 2023.
Compania a înregistrat în 2024 un profit net de 118,4 milioane de lei, de la 154,98 milioane de lei în 2023. Emerson avea la finele anului trecut 3.634 angajați, comparativ cu 3.888 angajați în 2023.
Datoriile au avansat cu 9,7%, la 380,8 milioane de lei, iar creanțele au urcat cu 42,9%, la 748,5 milioane de lei.
Operațiunile Emerson Cluj deservesc în principal clienții companiei în Europa. Americanii mai dețin pe piața locală și un birou Emerson Automation Solutions la București, pentru activități de vânzări și service, unde lucrează aproximativ 50 de angajați.
Emerson este prezent pe piața locală din anul 2006.
















