Obligațiunile emise de lanțul de produse agroalimentare Agroland, de 8,08 milioane lei, scadente în anul 2025, intră marți pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București.
Astfel, Agroland este prima rețea de magazine agricole care face pasul pe piața de capital din România.
Agroland va utiliza capitalul atras pentru finanțarea dezvoltării magazinelor de format nou, modernizate, cu suprafețe de 400 metri pătrați.
CITEȘTE ȘI SIF Moldova persistă și în 2020 în politica ultimilor ani, care a stârnit nemulțumirea investitorilor de portofoliu, cu dividende mici și alocări de acțiuni gratuite către conducere și angajațiÎn cadrul plasamentului privat derulat de Agroland au fost emise 80.803 obligațiuni, care au fost cumpărate de 88 de investitori, dintre care 87 de investitori de retail și un investitor institutional. Dintre cei 87 de investitori de retail, 86 sunt persoane fizice și un investitor este persoană juridică română.
Agroland este o rețea de magazine dedicate fermierilor, este controlată de Horia Cardoș. În noiembrie, el anunța că pregătește pentru următorii patru ani, începând cu 2020, deschiderea a 20 de supermarketuri agricole la nivel național, o investiție estimată la 6 milioane euro.
Rețeaua de magazine agricole acoperă segmentele “Ferma”, “Pet Care” și “Gardening“, iar de curând a intrat și pe segmentul de fitofarmacii. Totodată, Agroland este cel mai mare furnizor din domeniu de pui de o zi. Vânzările de furaje și pui au cele mai mari ponderi în vânzările Agroland, de 34,08% și, respectiv, de 23,49%, potrivit datelor pentru anul 2019. În același timp, câștigă teren de la an la an segmentul de „Pet Care”, care în anul 2019 a ajuns la 12,36% din venituri. În această etapă, Agroland evoluează de la magazine tradiționale cu suprafețe cuprinse între 50-100 mp către magazine specifice retailului modern cu suprafețe de 400 -500 mp.
La finalul lunii februarie, Agroland deținea 247 de magazine, dintre care 57 operate direct și 190 de magazine aparținând francizaților. Societatea este prezentă și în segmentul de comerț on-line, unde sunt estimate vânzări de 400.000 de euro în acest an.
Agroland estimează că în cele 28 de județe în care este prezentă, pentru orașele mici și zonele rurale, deține o cotă de piață de aproximativ 30%.
Agroland Business Systems a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 133,6 milioane lei, un profit operațional de aproape 3,8 milioane lei și un profit net de 2,4 milioane lei. Societatea estimează că cifra de afaceri va consemna un ritm ascendent în următorii cinci ani, astfel că în 2025, anul în care obligațiunile vor ajunge la scandență, cifra de afaceri va fi de 222,6 milioane lei.
În acționariatul Agroland Business System se regăsesc fondatorul și administratorul unic al societății, Horia Cardoș, cu 90% din acțiuni, și Ștefan Martin, cu un pachet de 10%.