Într-o piață a berii proiectată a depăși 4 miliarde lei în acest an, producătorul berilor Bermas, Suceava și Călimani și-a majorat vânzările cu aproape 15%.
Pe linia de start înainte de sezonul estival, când se consumă cele mai mari cantități de bere, Bermas Suceava (BRM) are deja încasări în creștere. Compania a obținut în primul semestru venituri din cifra de afaceri de 14,39 milioane lei, în urcare cu 17,414,575% față de cele de 12,56 milioane lei de la S1 2017. Societatea a obținut astfel un profit operational de 1,45 milioane lei, cu 1,36% mai mic decât cel de 1,47 milioane lei din perioada similară a anului trecut.
Rezultatul net global a fost relativ constant cu puțin peste reperul de 800.000 de lei. La T1, Bermas raporta o pierdere de 1,05 milioane lei, iar în 2017 a obținut un câștig net de 1,76 milioane lei. Societatea operează pe o piață în creștere. Un studiu publicat chiar la începutul acestei luni de analiștii de la KeysFin avansa o proiecție pentru depășirea unor vânzări de 4 miliarde lei pentru anul în curs, valoare mai mare decât cifra de afaceri agregată de 3,97 miliarde lei.
Publicația britanică Telegraph îi plasează pe români pe locul 7 în topul celor mai mari consumatori de bere din lume, cu o cantitate medie de 94,1 litri per capita.
Activele totale ale Bermas erau la 30 iunie de 29,65 milioane lei, cu 4,07% mai mari decât cele de 28,49 milioane lei de la finalul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au urcat cu 58,11%, la 7,21 milioane lei, de la 4,56 milioane lei.