Rezultat al impactului negativ de pe segmentul vânzărilor de bare de aluminiu, Alumil Rom Industry a suferit un declin de peste o treime al vânzărilor, însă societatea afișează din nou profit.
Alumil Rom Industry (ALU) a realizat în primul semestru venituri din vânzări de 28,97 milioane lei, cu 35,33% mai mici decât cele de 47,05 milioane lei de la S1 2018. Este efectul de bază pentru livrări, în baza unui contract de anul trecut, de bare din aluminiu către compania-mamă Alumil din Grecia și care s-a răsfrânt inclusiv la capitolul costurilor vânzărilor, care s-au redus cu 50,69%, la 19,36 milioane lei, de la 39,26 milioane lei.
Marja brută s-a ameliorat cu 23,23%, la 9,60 milioane lei, de la 7,79 milioane lei, iar compania a revenit pe profit cu un rezultat pozitiv de aproximativ 255.000 de lei, față de pierderea de aproximativ 972.000 de lei din prima jumpătate a anului trecut și cea de aproape 594.000 de lei raportată la T1.
CITEȘTE ȘI Impact vinde bine în cartierul Greenfield și obține un profit net de 16,5 milioane lei. Mutarea în tranzacția cu Primăria a cântărit decisivAlumil avea la 30 iunie active totale de 68,18 milioane lei, în scădere marginală, cu 0,20% comparativ cu cele de 68,32 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile pe termen lung s-au diminuat cu 35,33%, la 1,83 milioane lei, de la 2,83 milioane lei, iar datoriile totale curente au crescut cu 8,57%, la 10,01 milioane lei, de la 9,22 milioane lei, urmare a sezonalității vânzărilor și a unor datorii asumate intragrup.
Alumil Rom Industry, companie controlată de Alumil Miloas în proporție de 55,90%, îl are ca alt acționar major pe directorul general Michail Sotiriou, cu o participație de 23,95%. La ultimul preț de închidere de la Bursa de Valori București, de 0,7200 lei/acțiune, capitalizarea de piață a societății se ridică la 22,50 milioane lei (4,76 milioane euro).