O treime dintre clienții băncilor și companiilor de asigurări din întreaga lume și-ar transfera conturile la Google, Amazon sau Facebook, dacă acești giganți din Silicon Valley ar oferi servicii financiare, potrivit unui sondaj efectuat de firma de consultanță Accenture, transmite Reuters.
Potrivit sondajului efectuat în rândul a 32.715 persoane din 18 țări, există o cerere mare ca băncile și companiile de asigurări să folosească servicii de consultanță robotizate, inteligența artificială sau o intervenție umană mai mică, scrie News.ro.
În Brazilia, 50% dintre respondenți au spus că ar fi dispuși să își transfere conturile. În Indonezia, proporția este de 47%, respectiv de 42%.
Dacă companiile de tehnologie ar oferi astfel de servicii, 31% dintre respondenții la nivel global au afirmat că ar apela la Google, Amazon sau Facebook pentru servicii bancare și 29% pentru asigurări.
Deja o tendință în industria administrării averilor, băncile de pe Wall Street și firmele de investiții construiesc sau cumpără robo-consultanți, care să ofere în mod automat sfaturi pentru investiții prin intermediul unor platforme online, la un cost mai scăzut decât al consultanților financiari tradiționali.
"Google, Amazon, Facebook creează standarde în relația cu clienții și personalizarea”, a spus Piercarlo Gera, director general la Accenture Financial Services.
Clienții se uită la bănci și văd un decalaj, a explicat Gera.
Reprezentanții Google, Amazon și Facebook nu au fost disponibili pentru comentarii.
Companiile respective nu oferă în prezent produse bancare sau de asigurări, dar Google și Facebook permit utilizatorilor să facă plăți online către contactele lor. Amazon oferă un serviciu prin care acordă împrumuturi micilor comercianți.
Nu este clar dacă reglementările statelor unde a avut loc sondajul ar permite acestor companii să dețină licențe bancare sau de asigurări.
Sondajul a fost realizat online, în perioada mai-iunie 2016.
Accenture a lasat în septembrie anul trecut un parteneriat cu Google pentru strategii cloud, de mobilitate și analitice destinate clienților din sectoarele de retail, sănătate, produse de consum, energie și financiar.