Furnizorul suedez de plăți Klarna, cel mai valoros startup european din fintech, cu rapperul american Snoop Dogg printre acționari, a devenit cel mai nou “decacorn” al lumii, după ce a obținut o evaluare de peste 10 miliarde de dolari în urma unei noi runde de finanțare.
Compania a atras 650 milioane de dolari de la un grup de investitori privați condus de fondul american Silver Lake, la o evaluare de 10,65 miliarde de dolari, aproape dublă comparativ cu evaluarea de 5,5 miliarde de dolari obținută în vara anului trecut.
Startup-ul suedez atinge astfel statutul de decacorn, rezervat companiilor private cu o evaluare de cel puțin 10 miliarde de dolari. Klarna este a doua companie europeană care devine decacorn, după startup-ul britanic Global Switch, evaluat la 11,1 miliarde de dolari la ultima rundă de finanțare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conducerea Klarna spune că fondurile atrase de la Silver Lake și alți investitori, printre care GIC, fondul suveran al Singapore, vor fi folosite pentru creșterea operațiunilor din SUA și extinderea pe noi piețe europene.
Compania vrea să intre pe piața franceză și nu a renunțat la planul de a se lista la bursă pe viitor, potrivit directorului general Sebastian Siemiatkowski, citat de Bloomberg.
În decembrie anul trecut, Siemiatkowski, care este și unul dintre fondatorii companiei, estima că o ofertă publică inițială ar putea avea loc într-un inverval de doi ani, cel mai probabil la New York.
Fondată în 2005 de Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor posibilitatea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”. Compania are parteneriate cu 200.000 de comercianți la nivel global, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 14 țări.
Printre investitorii startup-ului suedez se mai numără Sequoia Capital, Visa, Dragoneer Investment Group, Commonwealth Bank of Australia, precum și cunoscutul rapper american Snoop Dogg, care este și imaginea companiei într-o campanie publicitară.