ING Bank România raportează o creștere a numărului de clienți la 9 luni, dar și o creștere a creditării și a cotei de piață. Banca olandeză a generat venituri operaționale în creștere mai rapid decât cheltuielile și a crescut profitul net cu 13%.
Veniturile au crescut cu 13% la 1,54 miliarde de lei față de septembrie 2018, în timp ce costurile operaționale au avansat cu 3% la 675 milioane lei, influențate de creșterea numărului de angajați și a salariilor.
Costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în același ritm cu evoluția creditării, care a avansat cu 9% la 26,9 miliarde de lei.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC: La cât va ajunge cursul euro/leu anul viitor. Un nou maximPortofoliul de credite este preponderent generat de segmentul Retail, cu 61% dintre credite oferite clienților persoane fizice. Comparativ cu anul trecut, creditarea în segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%
Cota de piață pe creditare a băncii a ajuns la 10%, adică foarte aproape de nivelul la care se plasa Raiffeisen Bank la 9 luni, aflată pe locul 5 după dimensiune.
Rata creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate.
Volumul depozitelor a ajuns la 34,3 miliarde de lei la finalul celui de-al treilea trimestru, o creștere de 16% respectiv 4,7 miliarde în ultimele 12 luni. Cota de piață ajunge astfel la 9,5%, comparativ cu 9% cât înregistra după cele nouă luni din 2018, rezultat influențat și de numărul crescut de clienți ce încasează venituri recurente în conturile ING.
Numărul de utilizatori și interacțiunile cu banca continuă să crească. Peste 1 milion clienți au accesat aplicația ING Home’Bank în 2019, cu 40 milioane contacte în ultimele trei luni, reprezentând o creștere de 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2018. 120.000 clienți care au plătit cu telefonul mobil, de pe Android sau iPhone, în cel de-al treilea trimestru.
Totodată, banca a acordat un credit de nevoi personale din cinci prin aplicația online.
ING Business, platforma digitală lansată la începutul anului 2018 pentru clienții din segmentul Mid-Corporate și IMM-uri, a câștigat cu 30% mai mulți clienți în ultimele trei luni. Numărul de tranzacții și autentificări a crescut de peste 5 ori în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Platforma digitală este din ce în ce mai accesată, astfel încât peste 1 milion de plăți au fost înregistrate în ING Business.