Banca Transilvania rămâne și în acest an banca din România cu cel mai puternic brand, în timp ce valoarea brandului BRD continuă să scadă, relevă noul raport Brand Finance, analizat de Profit.ro.
Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut cu 4,3%, de la 441 milioane de dolari în 2021 la 460 milioane de dolari, potrivit clasamentului Brand Finance Banking 500 pentru anul 2022.
Banca cu capital românesc și-a păstrat locul 302 în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Realizatorii ierarhiei punctează creșterea forței brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) cu 19% față de anul trecut, intrând în teritoriul AAA+ și situându-se astfel în Top 10 global (banking) la acest indicator.
BRD-Groupe Societe Generale, cealaltă bancă din România prezentă în clasament, a coborât 25 de poziții, până pe locul 495, cu o valoare a brandului de 178 milioane de dolari.
Valoarea brandului BRD a scăzut cu 7,7%, după un declin de 17% în 2021.
CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe RomâniaPe plan global, valoarea cumulată a celor mai puternice 500 de branduri bancare a crescut pentru prima oară în ultimii trei ani, atingând un nivel record de 1,38 trilioane de dolari, potrivit datelor Brand Finance.
Valoarea celor 500 de branduri bancare a urcat cu 9% față de anul 2021 și este cu 2% mai mare raportat la anul 2019, înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus.
Băncile din China domină și în acest an clasamentul Brand Finance Banking 500, acumulând o treime din valoarea totală a clasamentului, urmate de băncile americane, cu un sfert din valoarea totală.
Cel mai valoros brand bancar rămâne ICBC (China), cu o valoare de 75,1 miliarde de dolari, în creștere cu 3% raportat la 2021.
În fiecare an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase branduri din sectorul bancar sunt incluse în clasamentul Brand Finance Banking 500 și publicate în revista The Banker.