Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a anunțat marți că numărul cererilor de conciliere ale românilor în relația cu finanțatorii este de 3,2 ori mai mare după primele nouă luni, față de perioada similară a anului trecut.
Totodată, numărul românilor care au apelat la CSALB a crescut cu 140% în primele nouă luni, față de perioada similară a anului trecut, până la 1.580. Dintre aceștia, 862 de consumatori au depus cereri conforme, potrivit CSALB.
”În urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluție în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, față de 25 în aceeași perioadă din 2017”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI UBS este judecată în Franța pentru fraudă fiscală, riscând o amendă de până la 5 miliarde de euroAlexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, a subliniat că instituția a trecut de pragul de 400 de dosare constituite, scrie News.ro.
”După primele nouă luni, am reușit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite și 250 de dosare soluționate, ceea ce demonstrează o creștere certă a activității CSALB și, implicit, un grad de conștientizare și de interes tot mai mari, la nivelul cetățeanului, în ceea ce privește soluționarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu.
Din totalul dosarelor soluționate în primele nouă luni, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluția propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părți și doar 10% prin încheiere, adică cel puțin una dintre părți nu a acceptat soluția propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză, potrivit CSALB.
”Acest lucru arată și că instituțiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înțeleagă beneficiile concilierii. Spre exemplu, în luna iunie, un consumator din Dolj a cerut băncii micșorarea ratei lunare și a perioadei de rambursare. A obținut ștergerea integrală a datoriei de 20.000 euro și închiderea creditului”, se arată în comunicat.
Trimestrul al treilea a fost unul dintre cele mai bune pentru CSALB, înregistrându-se o creștere de 34% a numărului de dosare soluționate, evoluție influențată și de lansarea, în luna iulie, a aplicației online prin care consumatorii pot transmite cererile mai ușor, gratuit și ușor de urmărit.
”Doar în ultima săptămână din septembrie au fost înregistrate 30 cereri conforme, dintre care 20 au fost formulate prin intermediul aplicației”, se arată în comunicat.