ING Bank transmite că a rambursat clienților sumele încasate în plus din conturi după dublarea unor tranzacții realizate cu cardul, ca urmare a unei erori „operaționale”. Banca susține că toate tranzacțiile au fost corectate până la ora 21, însă sunt clienți care susțin că ING nu a rambursat și sumele luate de două ori din conturi după operațiunile de retragere numerar de la bancomate.
ING Bank a fost afectată de o problemă majoră luni, 8 octombrie, după ce clienții au constatat că le dispar banii din conturi – la fiecare tranzacție sumele au fost trase de două ori din cont de către bancă.
Banca arată, într-un comunicat de presă, că a identificat azi, după ora 14, dublarea unor tranzacții realizate cu cardul și procesate în această zi. Pe pagina de Facebook a băncii, mai mulți clienți susțin că problemele au început de vineri seară și au ținut tot weekend-ul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Banca a identificat situațiile urgențe ale unor clienți și a discutat cu aceștia pentru a corectă tranzacțiile și a regla punctual contul clienților cât mai repede cu putință. Eroarea a fost confirmată că fiind una operațională, fără impact asupra altor procesări ale băncii. Clienții nu vor suporta costuri în urmă acestei situații, în comisioane sau taxe. Toate tranzacțiile au fost corectate și sumele reglate până la ora 21.00 ale aceleiași zile”, arată ING într-un comunicat de presă.
Clienții au avut probleme și cu accesarea platformei de internet banking, lucru explicat de oficialii băncii prin creșterea volumului de trafic. Și liniile de telefon au fost blocate de numărul mare de apeluri.
Unii clienți susțin că au primit înapoi banii luați în plus după plățile făcute cu cardul, dar nu și pe cei scoși în urma retragerilor de la bancomate. Reprezentanții ING au transmis Profit.ro că verifică dacă există o întârziere, dar că nu ar trebui să existe tranzacții nereglate și că va răspunde individual clienților care susțin că încă există probleme.
Câțiva dintre utilizatorii serviciilor ING au reclamat că, în urma erorii, au rămas fără bani să achite consumația la restaurante și magazine, că au rămas fără fonduri pentru plata parcării sau a carburanților la benzinărie. Unul dintre utilizatori a scris pe Facebook, ironic (sau nu), că n-a avut cum să cumpere mâncare pentru pisică în week-end și că se teme ca animalul de companie să nu moară.
Din sutele de comentarii pe pagina ING, cei mai mulți s-au plâns că banca nu i-a anunțat prin SMS sau mail de problemele existente, astfel încât să-și ia precauții. Unii utilizatori au anunțat că-și vor muta conturile.
Banca spune că regretă situația și că va lua măsuri necesare pentru a preveni astfel de incidente pe viitor.
ING a mai avut probleme cu plățile și în trecut. În 2016, sistemul a căzut complet după un test eșuat pentru protecția serverelor, lucru ce a afectat toate plățile electronice.