Clienți ING Bank au constatat că din conturi le lipsesc de două ori mai mulți bani decât au cheltuit în realitate în weekend folosind cardurile emise de bancă. Toate operațiunile realizate în această perioadă au fost procesate de două ori, o problemă despre care banca spune că este “generală”, că lucrează cu prioritate pentru rezolvarea ei, dar pentru care nu poate da un răspuns clar clienților care întreabă când își vor vedea banii înapoi în cont.
Conform informațiilor Profit.ro, unii clienți au început astăzi să primească alerte din partea ING în care sunt anunțați de această problemă și asigurați că situația va fi reglată până seara.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
De asemenea, un mesaj al ING primit de Profit.ro este: "O parte dintre clienți ING pot vedea dublarea unora dintre tranzacțiile realizate în weekend. Situația a fost cauzată de o eroare operațională în care fișierele de tranzacții au fost încărcate de două ori. Lucrăm la remedierea situației și la returnarea sumelor în conturile clienților în cel mai scurt timp posibil".
Call-centerul sucursalei din România a băncii olandeze este blocat de apelurile numeroșilor clienți care încearcă să obțină informații despre problemă. Clienții postează pe rețele de socializare print-screen-uri ale telefoanelor care arată că nu au putut intra în legătură cu funcționarii băncii nici după jumătate de oră de așteptare.
ING Bank nu a anunțat până acum oficial incidentul, printr-un comunicat, dar răspunde celor care îi solicită explicații pe pagina de facebook că problema este cunoscută și că tranzacțiile dublate vor fi automat reglate după remedierea acesteia, fără a oferi însă un orizont de timp pentru rezolvare, nici detalii despre natura problemei: "Nu avem un termen exact, lucrăm să rezolvăm în cel mai scurt timp".
Fără răspuns rămân și cei care întreabă banca ce se va întâmpla cu dobânzile pentru overdraft (despoperit de cont) aferente tranzacțiilor dublate.
Probleme similare de dublare a plăților au fost acuzate de clienți ING și pentru anumite tranzacții realizate la finele lunii august, iar în urmă cu o săptămână sistemul Home Bank al băncii olandeze a fost nefuncțional pentru circa o oră și jumătate, problemă ulterior remediată.