BRD a înregistrat o creștere de aproape cinci ori a profitului net în primul trimestru, până la 307 milioane lei

BRD a înregistrat o creștere de aproape cinci ori a profitului net în primul trimestru, până la 307 milioane lei
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 mai 2017

A treia bancă din România după valoarea activelor, BRD-Groupe Société Générale, a înregistrat un avans de 388% al profitului net după primele trei luni ale acestui an, până la 306,944 milioane lei, față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul creșterii soldului creditelor nete și a scăderii ratei creditelor neperformante, potrivit datelor publicate joi de bancă.

În perioada ianuarie-martie 2016, BRD a anunțat un profit net de 62,81 milioane lei. La nivelul întregului grup, profitul a crescut, în primul trimestru al acestui an, cu 353%, până la 329,86 milioane lei. În plus, veniturile operaționale au crescut cu 0,4%, până la 650,12 milioane lei. În schimb, valoarea activelor a scăzut cu 1%, până la 51,36 miliarde lei. Soldul creditelor nete ale grupului BRD a atins 28,7 miliarde lei, cu 3,5% mai mare în comparație cu sfârșitul lunii martie 2016, în contextul în care soldul creditelor nete acordate marilor clienți corporativi a fost mai mare cu 4,9%. Volumul depozitelor clienților a crescut pe ambele segmente, atât retail, cât și non retail, atingând 41,4 miliarde lei, în creștere cu 6,7% față de sfârșitul lunii martie 2016. ”În contextul unui mediu dominat de rate scăzute de dobândă, depunerile în conturi curente au crescut, în comparație cu perioada similară a anului trecut. Creșterea depozitelor pe segmentul retail a atins 9,5% față de sfârșitul lunii martie 2016 (din care conturile curente au crescut cu 30%) în timp ce creșterea depozitelor pe segmentul non retail a fost de 2,3% față de sfârșitul lunii martie 2016 (din care conturile curente au crescut cu 5,1%). Indicatorul credite nete/depozite a fost de 69,2% la sfârșitul lunii martie 2017”, se arată în raportul financiar.

Urmărește-ne și pe Google News
Compania Ping An din China devine cel mai valoros brand de asigurări din lume, depășind Allianz CITEȘTE ȘI Compania Ping An din China devine cel mai valoros brand de asigurări din lume, depășind Allianz

Totodată, la nivel de grup, rata creditelor neperformante a scăzut la 10,3% la sfârșitul lunii martie 2017 (față de 13,7% la sfârșitul lunii martie 2016, conform metodologiei EBA), în principal datorită operațiunilor de ștergere de creanțe depreciate și vânzărilor de credite neperformante. ”În paralel, rata de acoperire a creditelor neperformante a crescut la 77,4% la sfârșitul lunii martie 2017 (74,8% la sfârșitul lunii martie 2016). Recuperările din expuneri neperformante pe segmentul non retail, împreună cu recunoașterea unor sume materiale de despăgubiri din asigurări au condus la obținerea unui cost net al riscului pozitiv de 124 milioane RON (față de o cheltuială cu provizioanele de 152 milioane RON în trimestrul I 2016) și a unui profit net de 330 milioane RON în trimestrul I 2017”, se arată în raportul financiar.

Principalii competitori ai grupului, în România, sunt BCR, Banca Transilvania, Raiffeisen, Unicredit și ING.

viewscnt
Afla mai multe despre
brd