Băncile spun că dependența crescută de marile companii americane de tehnologie pentru AI creează noi riscuri

Băncile spun că dependența crescută de marile companii americane de tehnologie pentru AI creează noi riscuri
scris 7 iun 2024

Avansul Inteligenței Artificiale (AI) va crește dependența băncilor de marile companii americane de tehnologie, ceea ce va crea noi riscuri pentru industria bancară, susțin directorii băncilor europene intervievați de Reuters.

Interesul în utilizarea Inteligenței Artificiale în domeniul serviciilor financiare a crescut după lansarea ChatGPT la finele lui 2022, pe măsură ce băncile analizează cum ar putea folosi Inteligența Artificială generativă. Însă, la o reuniune a directorilor din domeniul fintech, care a avut loc săptămâna aceasta la Amsterdam, unii participanți și-au exprimat îngrijorarea că volumul de putere de calcul necesar pentru a dezvolta capacități de Inteligență Artificială va face băncile și mai dependente de un număr mic de furnizori de tehnologie, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
RetuRO anunță ce se întâmplă cu returnarea ambalajelor de plastic fără dop CITEȘTE ȘI RetuRO anunță ce se întâmplă cu returnarea ambalajelor de plastic fără dop

Directorul de tehnologie de la ING, Bahadir Yilmaz, care este responsabil de eforturile grupului olandez în domeniul AI, a declarat că se așteaptă ca dependența de marile companii americane de tehnologie "să crească și mai mult în perioada următoare", pentru infrastructură și echipamente.

"Vei avea întotdeauna nevoie de ei pentru că uneori puterea de calcul de care este nevoie pentru aceste tehnologii este uriașă. De asemenea, nu este fezabil pentru o bancă să construiască această tehnologie", a spus Bahadir Yilmaz.

Dependența băncilor de un număr mic de companii din tehnologie este "unul dintre cele mai mari riscuri", este de părere Yilmaz, atrăgând atenția că în special băncile europene trebuie să se asigure că pot face trecerea de la un furnizor de tehnologie la altul și să evite situația în care sunt blocați la un singur furnizor.

Anul trecut, Marea Britanie a propus norme care să reglementeze dependența mare a firmelor financiare de companiile externe de tehnologie, precum Microsoft, Google, IBM și Amazon. Organismele de reglementare sunt îngrijorate că problemele care ar putea apărea la o singură companie de cloud computig ar putea paraliza serviciile mai multor instituții financiare.

"Inteligența Artificială necesită o mare putere de calcul și singura modalitate prin care poți să ai acces la această putere de calcul sunt marile companii de tehnologie", a declarat Joanne Hannaford, responsabil pentru strategia de tehnologie la grupul bancar german Deutsche Bank.

În prezent, ING testează un chatbot AI utilizat pentru 2,5% din conversațiile de tip customer service. Întrebat cât va dura până când acest chatbot se va ocupa de mai mult de jumătate din conversațiile de tip customer service, Yilmaz a răspuns că aproximativ un an.

În prima sa declarație cu privire la Inteligența Artificială, Autoritatea de Reglementare de pe Piața de Capital din UE a spus săptămâna trecută că băncile și firmele de investiții au obligația legală de a proteja clienții atunci când utilizează AI. Autoritatea a avertizat că cel mai probabil tehnologia va avea un impact semnificativ asupra protejării investitorilor de retail. 

viewscnt
Afla mai multe despre
bănci
ai