Operatorul sistemului de plăți interbancare pune la dispoziția băncilor posibilitatea de a face plăți între două conturi deschise la bănci diferite utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului.
Această facilitate va fi oferită consumatorilor finali (persoane fizice sau juridice) prin intermediul băncilor/furnizorilor de servicii de plată care vor participa la serviciul numit AliasPay.
Sistemul corelează numărul de telefon al beneficiarului plății cu numărul de cont IBAN. Astfel, persoana care transferă fonduri nu are nevoie decât de contactul din agenda telefonică.
CITEȘTE ȘI Creditarea accelerează în august și depășește nivelul de dinainte de pandemie”Suntem încrezători că furnizorii de servicii de plată din România vor vedea potențialul acestui serviciu atât din punct de vedere al fidelizării clienților actuali, prin oferirea unei experiențe de plată facilă și confortabilă, aliniată cu cele mai moderne standarde europene și internaționale în domeniu, cât și din punct de vedere al atragerii de noi clienți, care apreciază un portofoliu de servicii inovatoare, cum este și AliasPay, având ca elemente definitorii simplitatea și eficiența”, spune Sabin Carantină, director general al Transfond.
Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcționarea Casei de compensare a plăților interbancare, Transfond punând la dispoziție, de asemenea, un timp de răspuns la interogări mai mic de 2 secunde, arată compania într-un comunicat.
Transfond este administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare. În urmă cu un an a lansat serviciul de plăți instant interbancare în lei, din care până acum fac parte Banca Transilvania, BCR, CEC Bank și Libra Bank.