Studiu - Patru din 10 români sunt vulnerabili să devină cărăuși de bani

Studiu - Patru din 10 români sunt vulnerabili să devină cărăuși de bani
scris 20 iul 2020

Românii ar accepta în proporție de 39% activități de muncă care le impun deschiderea sau folosirea contului lor și efectuarea de transferuri, devenind astfel cărăuși de bani (money mules), potrivit unui nou studiu ING.

Românii sunt într-o proporție ridicată susceptibili la a fi convinși să-și pună la dispoziție conturile și datele personale pentru transfera bani în beneficiul altor persoane, arată studiul.

Urmărește-ne și pe Google News
M247 lansează noua platformă cloud pentru a susține planurile ambițioase de creștere a afacerilor clienților CITEȘTE ȘI M247 lansează noua platformă cloud pentru a susține planurile ambițioase de creștere a afacerilor clienților

Deși 9 din 10 români spun că nu sunt dispuși să fie cărăuși de bani și 8 din 10 cred că această activitate se pedepsește cu închisoarea, 4 din 10 ar accepta deschiderea sau folosirea contului lor și efectuarea de transferuri, joburi care implică minimum de efort și câștigarea rapidă a unor fonduri.

Cei mai vulnerabili la schemele money mule sunt cei cu vârste între 18 și 34 de ani, studenți sau muncitori, care trăiesc în localități mici având niveluri de educație și venituri medii sau scăzute. Femeile sunt mai vulnerabile să fie atrase cu o ofertă pentru un loc de muncă, în timp ce bărbații sunt mai degrabă dispuși să fie cărăuși de bani în cunoștință de cauză. 96% spun că nu cunosc pe nimeni care să fie cărăuș de bani, iar 93% nu au fost niciodată abordați în scopul deschiderii unui cont sau efectuării unui transfer de bani.

Dispozitivul ideal pentru activitățile tale din fiecare zi CITEȘTE ȘI Dispozitivul ideal pentru activitățile tale din fiecare zi

Studiul mai arată că șapte din 10 români sunt interesați de joburi online, iar cinci din 10 le preferă pe cele care implică un efort minim și câștiguri rapide.

Studiul relevă și că românii își dau cu ușurință numărul de telefon (86%), adresa de e-mail (84%) și numele complet (82%). La polul opus, 95% nu ar da informații care să permită accesarea online a contului lor bancar, 89% nu ar furniza user-ul și parola niciunui cont online pe care îl dețin, iar 86% se opun fotografierii sau scanării cardului lor de debit sau credit.

Șapte din 10 români ar da date personale pentru crearea unui cont de utilizator pe un site, acesta fiind cel mai des întâlnit scenariu, iar șase din 10 le-ar oferi unui site sau via e-mail pentru a obține un premiu pe care l-ar fi câștigat. Cei mai dispuși să facă astfel de demersuri sunt cei cu vârste între 18 și 24 de ani.

Studiul a fost realizat de Unlock Market Research pe un eșantion național, reprezentativ format din 800 de persoane cu vârste între 18 și 55 de ani, care utilizează cel puțin un serviciu financiar. Jumătate din respondenți au fost femei și jumătate bărbați, iar 70% dintre intervievați au studii superioare. Metodologia folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interviews).

viewscnt
Afla mai multe despre
money mule
caraus bani
frauda financiara