Raiffeisen Bank România intră într-o nouă etapă a transformării digitale a operațiunilor bancare, prin lansarea ARI, un instrument de învățare bazat pe inteligență artificială. Noul asistent virtual inteligent e conceput de echipa din România și e antrenat constant de specialiștii băncii.
Creat pentru a optimiza viteza de învățare și productivitatea echipelor, ARI se antrenează zilnic în diverse domenii, printre care Planificare Financiară Personală, și creditarea ipotecară, dar și pentru a dobândi expertiză în materie de proceduri interne care țin de reglementările specifice industriei bancare.
Înainte de lansarea oficială, doar în domeniul Planificării Financiare Personale, ARI a fost antrenat de o echipă de peste 200 de specialiști ai băncii prin mai mult de 5000 de interacțiuni. Echipele din bancă lucrează în mod constant la extinderea cunoștințelor ARI pentru ca asistentul virtual să ajute pe viitor cu răspunsuri clare și cu acuratețe maximă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În dezvoltările interne, vedem inteligența artificială nu doar ca pe un instrument tehnologic, ci ca pe un partener strategic în redefinirea și optimizarea continuă a operațiunilor noastre. ARI îmbunătățește semnificativ productivitatea echipelor și contribuie la o mai bună înțelegere a produselor noastre bancare. ARI oferă acces facil la informații validate și relevante, crescând astfel viteza de răspuns. Astfel, echipelor le rămâne mai mult timp să se concentreze pe ceea ce știu să facă cel mai bine: interacțiuni personalizate 1:1 cu clienții noștri.” - Zdenek Romanek, Președinte & CEO Raiffeisen Bank România.
În ceea ce privește creditarea, pe lângă asistența cu privire la ofertele ce țin de creditele garantate cu ipotecă, ARI oferă informații detaliate despre produsele de economisire, asigurări, fonduri de investiții și pensii. Până în prezent, printr-un proces de învățare „learn by doing”, ARI a gestionat cu succes răspunsuri la peste 70% din întrebările adresate și a atins o rată de răspuns corect de 98%.
De asemenea, arată banca, viteza de răspuns s-a îmbunătățit rapid, odată cu calitatea interacțiunilor dintre colegi, facilitând un flux de lucru optimizat și mai puțin susceptibil la erori umane. Principalele domenii de întrebări includ creditele ipotecare, documentația necesară pentru credite, refinanțarea, asigurările la credite, garanțiile și eligibilitatea imobilelor.
Raiffeisen Bank România a dezvoltat propriul departament de inteligență artificială începând din 2019. În prezent, departamentul este alcătuit din aproximativ 30 de experți (ML Engineers, ML Ops, Dev Ops și Data Engineers), care au dezvoltat deja 12 aplicații care folosesc modele de Inteligență Artificială.