Raiffeisen Bank România raportează un profit net de 414 milioane de lei pentru primele trei luni din 2023, în creștere de la 218 milioane de lei în aceeași perioadă din 2022, pe fondul creșterii dobânzilor, dar și al volumului de credite, în timp ce costul riscului a rămas scăzut.
Veniturile băncii s-au majorat față de anul precedent cu 28%, susținute în principal de evoluția activității de creditare pentru clienții persoane juridice, dar și de trendul ascendent al ratelor de piață în comparație cu primul trimestru al anului 2022, informează banca într-un comunicat la Bursa de Valori București, unde are listate mai multe serii de obligațiuni.
Veniturile nete din comisioane au înregistrat o creștere ușoară de 1% an la an, datorită unei activități tranzacționale intensificate în zona de carduri, dar și din schimburi valutare.
Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 15% față de T1 2022, în special ca urmare a creșterii costurilor salariale, a cheltuielilor de tip IT și a costurilor cu utilitățile în contextul generat de creșterea generalizată a prețurilor din economie.
Soldul de credite a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anului precedent, în condițiile în care stocul de credite acordat clienților corporate a înregistrat un avans de 43% an la an, iar cel aferent clienților IMM a crescut cu 17%.
Din cele 673 de milioane euro de obligațiuni ESG emise pentru finanțarea proiectelor sustenabile, până la 31 decembrie 2022 am alocat 6.223 de credite verzi și sociale eligibile, în sumă totală de 500 de milioane de euro.
La fel ca în restul sectorului bancar, creditarea pe segmentul de persoane fizice a înregistrat o creștere mult mai redus, de 6% pe an, semnificativ sub rata inflației de aproape 15% - un aport aproximativ egal în termeni procentuali a venit atât din creditele de nevoi personale, cât și din cele ipotecare, informează banca.
CITEȘTE ȘI Parlamentul pregătește interzicerea plății salariilor cu cash. Acuzații de excluziune financiară. MasterCard cere și obține respingerea unui amendament favorabil angajatorilor și angajațilorCele mai multe creditele nou acordate persoanelor fizice au fost purtătoare de rată de dobândă fixă, în contextul în care clienții cu credite cu rată variabilă contractate în anii trecuți au experimentat o creștere abruptă a costurilor în ultimul an, după explozia ROBOR și, într-o măsură un pic mai redusă, a IRCC.
Stocul de economii ale clienților a crescut cu 4% an la an, în contextul creșterii bazei de depozite pentru toate tipurile de clienți.
Peste 60% din portofoliul total de clienți persoane fizice sunt clienți digitali activi.
Numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank România a crescut cu aproximativ 40%, față de aceeași perioadă a anului 2022. Plățile cu cardul pentru transport și hoteluri, restaurante și cafenele au crescut cu 40%.