Raiffeisen Bank își dublează profitul net pe primul trimestru, la 212 milioane de lei. Creditele cresc cu 12%, iar depozitele cu 17%

Raiffeisen Bank își dublează profitul net pe primul trimestru, la 212 milioane de lei. Creditele cresc cu 12%, iar depozitele cu 17%
scris 15 mai 2018

Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 212 milioane de lei, mai mult decât dublu față de 31 martie 2017, în condițiile în care rezultatul perioadei similare de anul trecut a fost afectat de campania de conversie a creditelor în CHF cu discount și de costul riscului de credit.

Activele totale ale băncii au crescut în primele trei luni până la 37,21 miliarde lei, avansul de 13% an pe an fiind susținut în principal de activitatea de creditare. Creditele acordate clienților au crescut în valoare netă cu 15%, pe totate segmentele de clienți – corporații mari și medii, IMM-uri și persoane fizice.

Urmărește-ne și pe Google News

Creditele acordate corporațiilor mari și medii au crescut în fiecare luna din 2018 (o creștere de 18%, an pe an), preponderente fiind finanțările de proiecte sau creditele de tip overdraft. Creditele IMM au urcat cu 21% an pe an, susținute mai ales de programul Cosme (program UE pentru competitivitatea IMM-urilor, derulat în perioada 2014-2020, cu un buget total de 2,3 miliarde de euro).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Pe partea de economisire, depozitele atrase de bancă au crescut cu 17% în primul trimestru și au depășit valoarea de 30,4 miliarde de lei. “Avem rezultate foarte bune în primul trimestru al anului 2018, rezultate care se bazează atât pe creșterea creditării, mai ales pentru Corporații și IMM-uri, cât și pe majorarea depozitelor atrase de la clienții noștri. Avem astfel satisfacția contribuției noastre importante la finanțarea economiei românești”, spune Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Tranzacție: Oregon Park din București a fost vândut unui joint-venture dintre fondul sud-african Old Mutual Property și grupul AG Capital, care intră astfel pe piața locală CITEȘTE ȘI Tranzacție: Oregon Park din București a fost vândut unui joint-venture dintre fondul sud-african Old Mutual Property și grupul AG Capital, care intră astfel pe piața locală

Veniturile băncii au ajuns la 554 milioane lei în primele trei luni ale anului 2018, în creștere cu 16% (an pe an).

Cheltuielile operaționale au urcat ușor față de nivelul din martie 2017 (320 milioane lei la finalul primului trimestru 2018).

Banca anunță că va continua să investească sume considerabile în procesul de digitalizare, care se vor adăuga cheltuielilor semnificative pentru respectarea tuturor reglementărilor europene și naționale care au intrat sau vor intra în vigoare în 2018.

Altă cauză menționată de Raiffeisen pentru creșterea cheltuielilor este cea a creșterilor salariale și a procesului inflaționist, elemente care influențează evoluția costurilor de operare ale băncii.

Potrivit datelor raportate, rata creditelor neperformante a ajuns la 5,3% la final de martie 2018, față de 6% în decembrie 2017 și 8,3% în martie 2017.

La începutul anului 2018, Raiffeisen Bank a lansat opțiune de autorizare a plăților cu amprentă sau, pentru iPhone X, cu Face ID în Smart Mobile. Aplicația de mobile banking a crescut, ca număr de utilizatori cu 78% față de aceeași perioada a anului trecut. În total, banca a depășit pragul de 500.000 de clienți activi în aplicațiile de online și mobile banking. În primele trei luni ale acestui an, clienții băncii au făcut peste 4 milioane de tranzacții online și s-au logat de peste 50 de milioane de ori. În fiecare ora, clienții se loghează de peste 8000 de ori. Numărul clienților care au optat pentru deschiderea unui pachet de cont curent “ZERO Simplu” sau “ZERO Tot” a crescut cu 12% față de primul trimestru al anului 2017, iar numărul de tranzacții efectuate online cu cardurile de debit de către persoanele fizice a fost cu 30% mai mare decât în primul trimestrul 2017.

Banca avea emise, la finele primului trimestru, 480.000 de carduri active, o creștere de 10% an pe an. 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cardurilor de credit Raiffeisen Bank sunt utilizate la POS-uri sau online pentru cumpărături.

Minuta BNR: Unii membri ai Consiliului consideră necesară majorarea dobânzii și pentru a proteja credibilitatea băncii centrale CITEȘTE ȘI Minuta BNR: Unii membri ai Consiliului consideră necesară majorarea dobânzii și pentru a proteja credibilitatea băncii centrale

Prin serviciile de private banking, Raiffeisen administrează active de peste 5,6 miliarde de lei pentru 1400 de clienți care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe.
Numărul de clienți persoane fizice a rămas relativ constant raportat la martie, anul precedent, la 2 milioane. Banca are în portofoliu și aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de corporații.

La sfârșitul primul trimestru din 2018, la Raiffeisen lucrau 5.186 de angajați, în scădere ușoară de la cei 5.224 înregistrați la 31 martie 2017. Banca are 445 de unități în toată țară, peste 1000 de ATM-uri, 19.000 de POSuri și 191 de mașini multifuncționale.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
raiffeisen
rezultate trimestru 1 2018
credite
depozite