La o lună de la lansarea oficială în România, platforma digitală George a BCR are peste 100.000 de utilizatori. În primul trimestru al anului viitor clienții BCR vor putea efectua din George plăți direct cu telefonul, informează banca.
În fiecare zi, în medie, 3.000 de oameni descarcă și folosesc platforma digitală. Banca are peste 1,2 milioane de clienți înrolați la serviciile digitale, din care peste 400.000 folosesc lunar versiunea pentru mobil a serviciilor digitale, explică Cristian Mustață, Șef Departament Strategie Digitală, BCR.
La nivel european George are 3,8 milioane de utilizatori și oficialii băncii estimează că vor ajunge la 4 milioane la începutul anului viitor.
În primul trimestru din 2019 vor fi lansate și plățile direct cu telefonul din aplicație, spune Mustață.
După intrarea în vigoare a noii directive de plăți PSD2, aplicațiile vor putea integra și conturile de la alte bănci.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV DOCUMENTE După Bancpost, o nouă bancă este lovită de Protecția Consumatorilor: CJPC Constanța a sancționat OTP Bank pentru cesiunea creditelor în Olanda și dispune restituirea dobânzilor plătite de consumatori„Atunci vom putea să integrăm în George și conturile pe care utilizatorii le au la alte bănci. În Austria se întâmplă deja asta. În acest moment îți poți gestiona prin George și conturile deschise la celelalte bănci”, spune Maurizio Poletto, Creative Manager and Managing Director George Labs, hubul de inovație digitală al Erste Group.
Platforma a fost proiectată, începând cu 2012, de hubul de inovație de la Viena al Erste Group, și la ea au lucrat și 10-12 tineri IT-iști români, iar în 2015 a fost lansată în Austria, explică Poletto.
„Înainte de George am lucrat la o aplicație care le dădea posibilitatea oamenilor să vadă soldul conturilor fără a se loga în mobile banking, deoarece datele ne arătau că la fiecare 100 de logări în aplicație, clienții făceau doar 5 tranzacții. Deci, de 95 de ori introduceau username și parolă doar ca să vadă câți bani au în cont.”, adaugă Poletto.
George a fost lansat până acum pe patru din cele șapte piețe unde Grupul este prezent - Austria, Republica Cehă, Slovacia și România -, urmând să fie disponibilă și în Croația și Ungaria.