Monese, fintech financiar din Marea Britanie, lansează de săptămâna viitoare conturile în lei în parteneriat cu Libra Bank. Compania are 300.000 de clienți români și vrea să tripleze numărul lor până la finele lui 2020.
Conturile în lei sunt disponibile din 11 februarie. Codurile IBAN sunt oferite de Libra Bank și banii sunt ținuți în banca românească, prin care se realizează și tranzacțiile din România. Tranzacțiile internaționale sunt procesate prin partenerii Monese din alte țări.
Clienții vor putea astfel încasa salariul direct prin serviciul oferit de Monese, fără să mai apeleze la un cont oferit la altă bancă și mai apoi să transfere banii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Planul nostru este că dacă ești român care locuiește în România să primești serviciul integral de aici, să n-ai nevoie de nimic din altă parte”, spune directorul executiv al companiei Norris Koppel, într-o conferință de presă.
Oficialii companiei precizează că în toate țările în care sunt prezenți comunică cu autoritățile și că utilizatorii nu vor putea scăpa de popriri utilizând un cont Monese.
România este una dintre cele mai importante piețe pentru Monese, care are 2 milioane de clienți în total, Koppel. Mulți dintre aceștia au început să folosească serviciul în Marea Britanie. După introducerea conturilor în lei, Koppel spune că vrea să tripleze numărul de clienți din România până la finele anului. Ambițiile Monese ar aduce compania la un număr similar de clienți cu Revolut, care a ajuns la un milion de utilizatori în România
Compania pune la dispoziția clienților trei pachte. Cel gratuit nu are costuri de administrare și include retrageri de numerar de la bancomate din toată lumea de până la 1.000 de lei fără comision, după care comisionul aplicabil este de 2%. Pachetul clasic costă 25 de lei și are o limită de retrageri lunare de 4.500 de lei fără comision. Pachetul premium oferă retrageri și tranzacții nelimitate oriunde în lume și costă 70 de lei.
Clienții care deschid cont în lei primesc și conturi în lire sterline și euro gratis.
Koppel spune că jumătate din clienții din Marea Britanie au un pachet cu plată, în timp ce în restul piețelor rata este de 20%, nivel pe care îl așteaptă și în România.
Compania caută și parteneriate în piața locală care să permită alimentarea conturilor clienților. În Marea Britanie are 40.000 de puncte, de la unități ale poștei la magazine, din care clienții pot depune cash care ajunge în cont în câteva secunde.