BRD Groupe Société Générale a încheiat primul trimestru cu un profit net de 263 de milioane de lei în primul trimestru din acest an, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă din 2021, pe fondul creșterii veniturilor și a scăderii costului de risc.
Veniturile totale ale grupului au crescut cu 7,5% la 820 milioane de lei, pe fondul creșterii veniturilor nete din dobânzi cu 9,8% la 556 de milioane de lei - efectul unui volum mai ridicat de credite și a creșterii generalizate a ratelor de dobândă -, în timp ce veniturile din comisioane au crescut cu 3,4% la 180 de milioane de lei.
Cheltuielile operaționale au crescut cu 2,1% la 460 de milioane de lei, dinamică din care este scoasă contribuția în creștere la garantarea depozitelor, respectiv la fondul de rezoluție. Cheltuielile cu personalul au crescut cu 2,5%.
Rezultatul operațional a crescut astfel cu 8% față de trimestru unu din 2021 la 350 de milioane de lei (respectiv cu 13,2% dacă este exclusă contribuția de garantare și rezoluție).
“Economia românească a înregistrat o revenire solidă în 2021. În primul trimestru din 2022, inflația și războiul din Ucraina și-au pus amprenta asupra perspectivelor, atât FMI, cât și Banca Mondială reducând estimările de creștere a PIB-ului României pentru 2022 la aproximativ 2%. Așteptările pozitive sunt legate de Planul Național de Redresare și Reziliență”, arată François Bloch, directorul executive al BRD.
BRD raportează o scădere a costului cu riscul de la 54 de milioane de lei la 32 de milioane de lei, pe fondul creșterii recuperărilor de credite – alte bănci au majorat provizioanele ca urmare a deteriorării climatului economic.
Rata creditelor neperformante a scăzut la 2,7% de la 3,1% în martie 2021, în timp ce rata de acoperire cu provizioane a crescut la 76,5% de la 73,3%.
Rentabilitatea capitalurilor a crescut cu 2,8 puncte procentuale la 11,9%.
Rata de adecvare a capitalului s-a situat la 21,4%, iar rata fondurilor proprii de nivel 1 la 19,8% la sfârșitul lunii martie 2022 (după încorporarea profitului din 2021, net de dividendele aprobate).
Creditele nete la nivelul grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat un ritm de creștere de 9,2% față de anul precedent la sfârșitul lunii martie 2022. Grupul avea în bilanțuri credite de 33,5 miliarde de lei la finele lunii martie.
Soldul net al creditelor pe segmentul retail a crescut cu +5,1% an/an, susținut atât de segmentul persoanelor fizice, cât și de cel al întreprinderilor mici. Producția de credite pentru persoane fizice a înregistrat o creștere de 27% în T1 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând cea mai bună producție din istoria T1, determinată de dinamica puternică a creditelor noi pentru locuințe (+139%).
Creditarea companiilor a înregistrat o creștere cu 18%, datorată atât activitații pe segmentul IMM (+30% an/an), cât și creșterii creditelor acordate companiilor mari (+13% an/an). În programul IMM Invest banca a aprobat credite de 289 de milioane de lei, din care 23% în cadrul subprogramului Agro IMM Invest, și a ajuns la un total de credite apropbate în cadrul programului guvernamental de 2,5 miliarde de lei. Activitatea de leasing a înregistrat o creștere a portofoliului de 17%.
Depozitele au crescut cu 3,8% la 53,3 miliarde de lei, pe fondul creșterii cu 3,4% a depozitelor retail și cu 4,8% a celor constituite de companii.
Tranzacțiile online au crescut cu aproape un sfert față de trimestrul 1 din 2021.
BRD - Groupe Société Générale operează o rețea de 499 de unități. Activele totale ale băncii au ajuns la 71 de miliarde de lei la sfârșitul lunii martie 2022, față de 67 de miliarde de lei la finele anului trecut.