Maria Grazia Davino, CEO al unei regiuni extinse care cuprinde țările vorbitoare de germană și Europa de Est, susține că anul viitor marca BYD și-a propus să accelereze expansiunea în Europa, dar va pune accent pe Germania, unde rezultatele nu au atins deocamdată cifrele preconizate de companie, chiar dacă a crescut în 2025 de aproximativ șase ori.
Davino, care a fost directoare Stellantis, înainte de a fi recrutată de BYD, a explicat în cadrul Congresului Automotive News că în prezent nu urmărește cotă de piață, ci vrea să-și mărească acoperirea teritoriului regional și să crească volumele vândute.
BYD și-a majorat în acest an de patru ori vânzările din Europa, ajungând în primele nouă luni ale acestui an la circa 120.000 de vehicule vândute, de la aproape 30.000 în urmă cu un an. În luna septembrie, vânzările au totalizat aproape câte fuseseră înregistrate în primele nouă luni din 2024.
Germania este una dintre piețele care au generat această creștere, dar paradoxul este că nu mașinile electrice ale BYD au condus la acest rezultat, ci cele PHEV, mai ieftine decât cele oferite de mărcile germane și la fel de bine echipate. Pe primele nouă luni, BYD a vândut în Germania aproximativ 12.000 de vehicule, cu 560% mai multe decât în 2024, dar ritmul lunar crește de la o lună la alta.
Pentru această piață, care este în continuare cea mai mare din Europa, BYD vrea să continue creșterea numărului de dealeri, pentru a reuși să ajungă mai ușor la clienți. Planurile de creștere în Germania au ținte foarte clare, dar pentru asta marca trebuie să fie integrată mai bine, spune Davino.
Startul producției în uzina din Szeged, Ungaria, va reprezenta un pas important în transferarea producției din China în fabrici locale, ținta fiind ca toate modelele electrice care se vând în Europa să fie produse în Europa.
Chiar dacă fabrica din apropiere de România, care va produce pentru început modelul Dolphin Surf, are o capacitate de numai 150.000 de vehicule, aceasta va putea fi extinsă în viitor, pe măsură ce va crește cererea.
A doua uzină din Regiune nu va fi în UE, ci în Turcia, dar această țară are acorduri cu UE privind taxele vamale, astfel că mașinile vor putea fi importate pe piețele europene fără costuri suplimentare. Există o posibilă problemă aici, deoarece presa turcă scrie că BYD nu a început lucrările conform planurilor inițiale, deși autoritățile au finanțat acest proiect pentru a atrage investiția chinezilor. La rândul ei, compania a dat asigurări că anul viitor vor începe construirea fabricii.
O eventuală a treia fabrică BYD a fost vehiculată în declarațiile reprezentanților companiei doar ca o posibilitate pe termen lung, nu ca o certitudine, ceea ce înseamnă că este așteptată o creștere a vânzărilor înainte de o nouă investiție, pentru a nu se ajunge prematur la supracapacitate.
Davino a mai recunoscut că Europa de Est și de Sud nu are aceeași viteză de adoptare a mașinilor electrice în comparație cu țările germanice și cele nordice, și în plus țările estice diferă în privința infrastructurii și a costurilor. Davino a mai spus că ambițiile BYD în Europa sunt mari, a adăugat ea, dar succesul companiei va depinde de aplicarea planurilor.















