Leapmotor și-a prezentat situația financiară pentr primele trei trimestre ale acestui an, cu cifre record la nivelul profitului obținut în trimestrul al treilea și pe întreg anul.
În total, compania chineză a raportat 150 de milioane RMB în trimestrul al treilea, cu 180 de milioane RMB pe toate cele trei trimestre, fiind evidentă creșterea majoră din intervalul iulie – septembrie. Marja de profit a urcat la 14,5% din venituri, fiind cu un procent peste cea din trimestrul anterior și cu aproximativ 6 puncte procentuale peste cea din urmă cu un an.
Compania a înregistrat o creștere a vânzărilor în trimestrul al treilea până la 173.852 de vehicule, cu 101% peste volumul din urmă cu un an și cu 30% peste trimestrul anterior, veniturile generate de aceste vânzări majorându-se cu aproape 100%, la 19,4 miliarde RMB.
Modelul C10, cel mai popular automobil al mărcii, a depășit 200.000 de unități de la lansarea sa în 2024, ajungând la un volum lunar mediu de 15.000 de unități. În luna septembrie, Leapmotor a depășit pragul simbolic de un milion de vehicule vândute de la înființarea companiei și până acum, cu o dublare a vânzărilor de la 500.000 la un milion în mai puțin de un an.
Între timp, pe 15 noiembrie, Leapmotor și-a atins ținta de vânzări din acest an, de 500.000 de unități, cu o lună și jumătate înainte de finalul anului, astfel că noua țintă este acum de 600.000 de unități.
Compania chineză a ajuns în prezent la 866 de showroom-uri și centre de vânzări, în 292 de orașe din China, față de numai 88 de orașe în urmă cu un an.
Exporturile au reprezentat aproximativ 10% din vânzări, în trimestrul al treilea, cu 17.397 unități vândute în afara Chinei în trimestrul 3 și 37.772 între ianuarie și septembrie.
Leapmotor International, companie în care acționari sunt Leapmotor și Stellantis cu câte 50% din acțiuni, a deschis 700 de centre de vânzare și service, în 30 de țări, atât în Europa, cât și în Orientul Mijlociu, Africa și Asia. Dintre acestea, cele mai multe sunt în Europa – 650.
În Europa, parteneriatul cu Stellantis a adus chinezilor nu doar suport pentru extinderea vânzărilor, prin utilizarea rețelei de dealeri, dar și venituri suplimentare pentru companie, care au contribuit la recordurile de venituri și profit.
Concret, Stellantis a plătit în trimestrul al treilea credite de carbon în valoare de 250 milioane de RMB, echivalentul a circa 30 milioane de euro, ca urmare a creării unei asocieri (pool) în vederea atingerii țintelor de CO2 în acest an.
Stellantis a plătit în 2023 aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru un pachet de 20% din Leapmotor, bani care au ajutat constructorul chinez să accelereze dezvoltarea de noi tehnologii și platforme.















