Grupul BRD a încheiat primele 9 luni cu un profit net de 1 miliard de lei, în creștere cu 10,3% față de aceeași perioadă din 2021. Soldul creditelor a crescut cu 11,5%, sub media pieței. Costul cu riscul a rămas scăzut și rata creditelor neperformante a rămas la un nivel minim record.
Venitul net bancar al Grupului BRD a crescut cu 9,8% la 2,54 miliarde de lei. Veniturile nete din dobânzi au crescu cu 12,2%, pe fondul creșterii volumelor de credite și a ratelor dobânzilor.
Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 1,9% în dinamică anuală, ca urmare a unui volum mai mare de operațiuni cu carduri și a vânzărilor în creștere de produse de asigurare, contrabalansat parțial de venituri mai mici din servicii de e-banking, dată fiind migrarea clienților retail la noua aplicație de mobile banking gratuită, You BRD. Celelalte venituri au avut o creștere de 13,4% față de perioada similară a anului trecut ca urmare a creșterii activităților de tranzacționare și de vânzări pe toate categoriile de produse.
CITEȘTE ȘI Banca Centrală Europeană nu ar putea imita deciziile Rezervei Federale a SUACheltuielile operaționale au totalizat 1,28 miliarde de lei, în creștere cu 5% în dinamică anuală. Cheltuielile cu personalul s-au majorat cu 5,2% față de 30 septembrie 2021, în urma creșterilor salariale și a modificărilor la nivelul altor beneficii (în special tichetele de masă), majorare parțial echilibrată de tendința descrescătoare a numărului angajaților. Alte costuri au crescut cu 4,9% față de perioada similară a anului trecut din cauza cheltuielilor mai mari cu unele servicii externalizate și IT&C.
Per total, Grupul BRD a înregistrat o creștere a venitului operațional brut de 13,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Ca urmare, raportul cost/venit s-a îmbunătățit cu 2,2 puncte procentuale, până la 47,5% pe primele nouă luni ale anului 2022, în scădere de la 49,6%, nivel înregistrat în perioada similară a anului precedent (dacă excludem contribuțiile cumulate la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție).
Profitul net a avansat cu 10,3% de la 920 de milioane de lei la 1 miliard de lei, ceea ce a dus la îmbunătățirea randamentului capitalurilor la 17% de la 13%.
Rata creditelor neperformante a rămas la nivelul minim record de 2,6% (față de 3,2% la sfârșitul lunii septembrie 2021), iar gradul de acoperire cu provizioane a continuat să crească până la 78% (față de 75% la finalul lunii septembrie 2021). În primele nouă luni din 2022, costul net al riscului a înregistrat o cheltuială netă cu provizioanele de 37 milioane de lei (în raport cu o reluare în venituri de 42 milioane de lei în primele nouă luni din 2021).
Soldul creditelor nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au crescut cu 11,5% în dinamică anuală, la 30 septembrie 2022. Piața bancară a crescut volumul de credite neguvernamentale cu 16% la 9 luni.
CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței a finalizat inspecțiile inopinate efectuate la cele 10 bănci participante la stabilirea ROBORPe segmentul retail, BRD a înregistrat o creștere de 3,2%, susținută atât de segmentul persoane fizice, cât și de cel al clienților companii mici. Creditele pentru locuințe au rămas principalul motor, cu o creștere de 21% în dinamică anuală a producției noi în primele nouă luni ale anului. Creditele de consum au stagnat ca volum, ceea ce înseamnă o scădere în termeni reali, în timp ce împrumuturile pentru companii foarte mici au avansat cu 21,6%.
Finanțările noi acordate companiilor au înregistrat o creștere de 31% față de 30 septembrie 2021) determinată atât de segmentul IMM-urilor (+49,5% față de 30 septembrie 2021), cu credite în valoare de 1,4 miliarde de lei aprobate în cadrul programului IMM Invest, care a fost operational până la sfârșitul lunii iunie 2022) și o creștere a creditelor acordate companiilor mari (+22,4% față de 30 septembrie 2021). Activitatea de leasing a înregistrat o creștere de 12,2% față de 30 septembrie 2021.
Depozitele clienților au atins 55,2 miliarde de lei la finalul lunii septembrie 2022, în creștere cu 2,5% față de perioada similară a anului 2021. Avansul depozitelor retail a provenit în special din intrările în creștere în conturile la vedere în valută ale clienților persoane fizice și în depozitele la termen în lei, în contextul unor rate de dobândă majorate. Depozitele marilor clienți corporativi au crescut cu 6% față de 30 septembrie 2021, în condițiile unui avans solid al depozitelor în lei.
Numărul de utilizatori ai aplicației de mobil You BRD se apropie de 1 milion.