BCR a restructurat și refinanțat creditele a 200.000 de clienți începând cu 2009

BCR a restructurat și refinanțat creditele a 200.000 de clienți începând cu 2009
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 3 oct 2016

Banca Comercială Română a refinanțat, restructurat sau a ajustat costurile a 200.000 de clienți, începând cu 2009. Volumul creditelor care au beneficiat de reduceri de costuri se ridică la 4,5 miliarde de lei.

Banca a intensificat măsurile de restructurare în ultimii doi ani, când 90.000 de clienți au beneficiat de ajustări de costuri și refinanțări, potrivit unui comunicat de presă.
BCR a derulat, anul trecut, un program de reducere a ratelor clienților, prin care a încercat să scape de posibilele litigii pe clauze abuzive.

Urmărește-ne și pe Google News

Cei 25.000 de clienții care au acceptat oferta BCR din programul “Scade Rata” și-au redus costurile lunare, pe medie, cu un sfert, și au economisit 12.500 de euro din perioada rămasă a creditului.

ING va desființa 7.000 de posturi și va investi 800 milioane de euro în platforme digitale CITEȘTE ȘI ING va desființa 7.000 de posturi și va investi 800 milioane de euro în platforme digitale

Înainte de 2010, banca deținută de austriecii de la Erste utiliza o dobânda variabilă în funcție de indicatori interni.

Dobânzile clienților au crescut, în timpul crizei, în timp ce referințele la euro de pe piețele internaționale scădeau la minime istorice. Mii de clienți au dat banca în judecată și au cerut în instanță reducerea ratelor.

Banca se află în mai multe procese cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor care vizează mai multe clauze din contractele încheiate înainte de 2010, inclusiv pe cea de dobândă. Dosarele urmează să fie repuse pe rol, după ce au fost blocate de mai multe contestații ale băncii la Curtea Constituțională, respinse ulterior.

“În contextul directivelor europene de sprijin a clienților de servicii financiare, BCR este prima banca din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi”, se arată în comunicat.

Ordonanța 52/2016, care implementează Directiva 17/2014 privind creditele ipotecare, a intrat în vigoare pe 30 septembrie și aduce mai multe măsuri de protecția consumatorilor.

Legea obligă băncile să găsească soluții pentru clienții cu probleme, înainte de a recurge la executarea silită, însă se aplică doar creditelor în derulare.

viewscnt
Afla mai multe despre
bcr
restructurare credite
banca comerciala romana
scade rata