Băncile din România nu sunt afectate de blocajul serviciilor informatice, conform unor surse din Banca Națională a României (BNR), lucru confirmat și de persoane din zona băncilor comerciale.
„Nu s-a primit nimic în acest sens. Băncile au backup, fiind obligate prin regulament european să aibă așa ceva”, conform surselor citate.

Potrivit acestora, în momentul în care nu funcționează un sistem, trec automat pe un altul de backup, scrie Hotnews.ro.
Unele bănci, instituții media și companii aeriene sunt afectate vineri de o întrerupere majoră a serviciilor informatice. Sunt afectate aeroporturi din întreaga lume, inclusiv din România. „Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile aeriene.
Oficiul federal elvețian pentru securitate cibernetică (BACS) a identificat drept cauză pentru probleme o actualizare făcută de compania de securitate cibernetică Crowdstrike. Compania americană a recunoscut problema și a spus că lucrează la remedierea ei.
„Cauza principală” a întreruperii masive a serviciilor IT a fost remediată pentru aplicațiile Microsoft, însă „impactul indirect” continuă să afecteze unele servicii, a transmis compania americană, citată de BBC.