Moralul consumatorilor români este în creștere puternică la începutul acestui an, iar tot mai multe persoane vor să ia credite pentru a cumpăra mașini sau locuințe, arată un raport publicat, luni, de analiștii grupului financiar ING.
Analiștii s-au bazat, în analiza lor, folosit pe instrumentul Google Trends, cu ajutorul căruia au monitorizat cele mai populare căutări efectuate online de către cosumatorii români, scrie News.ro.
”Concluzia este că moralul consumatorului este într-o formă senzațională în acest moment. Am colectat săptămânal date începând cu 11 ianuarie, cu ajutorul Google Trends, și am calculat media lunară pentru o serie de căutări populare pentru a vedea dacă deteriorarea pieței, sugerată de un raport al Comisiei Europene, se reflectă în spațiul virtual”, se arată în raport.
La căutarea ”calculator credite”, creșterea în luna ianuarie a fost dublă. Astfel, dacă la începutul lunii, circa 22% dintre utilizatori au efectuat această căutare, către sfîrșitul lunii, nivelul a ajuns și la 50%.
Căutarea ”apartament de vânzare” a fost una dintre cele mai populare în ianuarie și cu o creștere fulminantă. Astfel, dacă la început era o căutare efectuată de circa 40% dintre utilizatori, către sfârșit a fost utilizată de către 90% dintre internauți.
Sintagma ”mașină de vânzare” a rămas pe un trend ascendent și a crescut în căutări de la un minim de 27% la un maxim de 53%. De asemenea, mulți români sunt interesați să-și renoveze casa. Căutarea ”mobilă” a crescut de la circa 30% la aproape 60% către finalul lunii.
Potrivit Băncii Mondiale, peste 54% dintre români folosesc internetul. Procentul este cu mult sub media europeană, de aproape 80%.