Starbucks Corp, cel mai mare lanț de cafenele din lume, va deschide la începutul anului viitor prima unitate din Italia, la Milano, în parteneriat cu dezvoltatorul italian Percassi, transmit AP și Reuters.
Conform acordului, compania Percassi va deține și va opera magazinele din Italia, care se află pe locul șapte în topul statelor europene cu cel mai ridicat consum de cafea, conform datelor Federației Europene a Cafelei.
Condițiile financiare ale acordului nu au fost date publicității.
Starbucks are aproximativ 2.400 de magazine în Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Italia ar putea fi o provocare pentru compania americană, italienii preferând să cumpere un espresso rapid și să-și vadă de drum, în contrast cu magazinele Starbucks, prevăzute pentru clienții care stau la mese și lucrează sau vorbesc cu prietenii.
Starbucks a făcut aluzie la dificultățile cu care ar urma să se confrunte, spunând că intră pe piața din Italia "cu umilință și respect".
Comisia Europeană a anunțat anul trecut patru anchete menite să determine dacă anumite companii au beneficiat de avantaje fiscale induse, respectiv Apple în Irlanda, Starbucks în Olanda, Fiat și Amazon în Luxemburg.
CE anchetează din iunie 2013 practicile fiscale ale unor țări europene cu privire la marile companii. În decembrie 2014, după scandalul 'LuxLeaks' de evaziune fiscală masivă din partea multinaționalelor care beneficiază de un regim special de taxare în Luxemburg, comisia a extins sistemul de colectare de informații la toate statele UE.
De asemenea, LuxLeaks a determinat autoritățile europene să încerce să adopte un ansamblu de măsuri pentru a lupta împotriva evaziunii fiscale în Europa.
Sursa: Agerpres