Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu 17,7% în primele nouă luni, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 139,7 milioane de euro, cea mai mare contribuție având-o divizia de distribuție și retail de medicamente (Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia), se arată într-un raport al companiei.
În perioada ianuarie-iunie 2015, grupul a avut în România vânzări de 121,1 milioane de euro.
Pe lângă distribuție și retail, Gedeon Richter derulează în România și activități de producție, prin fabrica de medicamente Gedeon Richter România din Târgu-Mureș.
Distribuitorul Pharmafarm și cele peste 100 de farmacii au avut în perioada analizată vânzări de 129,9 milioane euro, cu 21,9% mai mari comparativ cu primele nouă luni din 2015. În lei, creșterea a fost de 21,9%, la 583,2 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Paradox cu prețurile la medicamente: Ieftinire la producător, dar scumpire în farmacii. Simularea viitoarelor prețuriAcestea au reprezentat 76% din cifra de afaceri realizată de grupul ungar în regiune pe segmentul de distribuție și retail.
Grupul notează că reducerea termenelor de plată au continuat în România în perioada menționată, dar încă predomină întârzierile.
Vânzările de medicamente ale grupului în România au crescut în nouă luni cu 6,6%, la 22,5 milioane de euro, cele mai mari contribuții având contraceptivele orale și medicamentele Cavinton, Lunaldin, Fasconal și Calmopyrin, potrivit datelor din raport.
Pe segmentul contraceptivelor și al produselor pentru sănătatea femeii, vânzările Gedeon Richter în România au urcat cu 3,9%, la 5,3 milioane euro.
La nivelul grupului Gedeon Richter, vânzările au crescut cu 1,6%, la 909,6 milioane de euro, în timp ce profitul net a scăzut cu 2%, la 140,7 milioane de euro.